25 441 läst · 179 svar
25k läst
179 svar
Visst är det bra att elen har lågt pris men vad gör vi åt EON
I augusti betalade jag 158kr i el för 558kw 0,283 kr per kw
Men till EON betalde jag 673kr 1,20 kr per kw.
Skatt 299kr 0,535 kr per kw.
Helt sjukt hur länge får EON ha monopol på min el överföring och bara tok höja hela tiden.
Någon måste sätta stopp för detta monopol. Och enda styrningen är hur mycket EON har höjt priset på 4år.
Så EON brukar sänka priset sista halvåret på 4 års perioden för att slippa böter.
Men inom 4 års perioden kan dom höja fritt.
Vem kan sätta stopp för detta?
Helt sjukt hur länge får EON ha monopol på min el överföring och bara tok höja hela tiden.
Någon måste sätta stopp för detta monopol. Och enda styrningen är hur mycket EON har höjt priset på 4år.
Så EON brukar sänka priset sista halvåret på 4 års perioden för att slippa böter.
Besserwisher
· The Great North
· 977 inlägg
Vet inte om Ebba var den mest kvalificerade att bli energiminister men det är dags för henne att sätta stopp för detta ✊
Kan vi byta?, vi fick betala 877kr för 388kwh med E.ON för elnätet med 16A.L Lassse skrev:I augusti betalade jag 158kr i el för 558kw 0,283 kr per kw
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 629 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 629 inlägg
Är det bara jag som tycker att det är ganska meningslöst med låga elpriser på sommaren när huset förbrukar minimalt med el?
Det lär ju knappast påverkar snittpriset per inköpt kWh på årsbasis speciellt mycket till det bättre när priserna skenar vintertid.
Det lär ju knappast påverkar snittpriset per inköpt kWh på årsbasis speciellt mycket till det bättre när priserna skenar vintertid.
Det har ju inget med E-on egentligen att göra, utan det är ju tyvärr så oavsett elnätsleverantör. :/L Lassse skrev:I augusti betalade jag 158kr i el för 558kw 0,283 kr per kw
Och det i sin tur beror mkt på den volatila elproduktionen (mkt vind och sol) samt den export vi har i Sverige där överföringen kostar och pengarna måste tas ut någonstans.
Med billig el kan du ju värma upp det till 60 grader för att kompensera att det blir kallt i vinter. I snitt så har du ju bra temperatur då...Huddingebo skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 046 inlägg
Nätavgiften är samma året om, och det är de höga priserna hos nätägaren EON som TS klagar på.Huddingebo skrev: