Om man tittar på fakta om lägenheten, så har den ett andelstal på 13,6%. Det borde innebära att det är mer än 2 eller 3 lägenheter. Alternativt något lurt. I princip så borde det gå att bilda en brf, med flera fastigheter på spridda addresser.

Det går att ha en brf med fastigheter på olika adresser, det måste vara någorlunda i närheten. Har tyvärr ingen info om hur långt det Max får vara.

BirgitS
Urk, 70tkr/m2 för svennestandard-lgh :(

Jonatan79 skrev:
Det går att ha en brf med fastigheter på olika adresser, det måste vara någorlunda i närheten. Har tyvärr ingen info om hur långt det Max får vara.
Brf Göteborg 757200-7834 "äger" 3 fastigheter med tomträtt. Och det är bra långt emellan. Jag tror inte det finns några formella problem, men det gäller väl att samordna det bra antar jag.
http://www.stadshem.se/sites/stadsh...files/SFD09F0499163A2428884429709CCFA9E22.pdf

Be om den ekonomiska planen för brf:en!

Brf från 90-talet, vet inte om det är andra bestämmelser idag.

Vilken förening var från 90 talet?

Fel av mig, stadgar från 92, ekplan från 83 i brf i Götlaborg. Själva brf från 10-talet, garanterat andra bestämmelser då ;)

Ah, Herrängen/Långbro :)
Har bekanta som bor där i villa och det har varit ett herrans liv om dom där kåkarna. Den gamla detaljplanen i området är ganska generös, troligen en av få i Stockholm som bla tillåter flera bostadshus på samma tomt, så det är vanligt att byggbolag köper de äldre husen och maxar tomten med nya bostadsrätter. I vissa fall har man köpt flera hus bredvid varandra och slagit ihop tomterna också.

Notera förresten att uppvärming ej ingår i avgiften, beräknad månadskostnad 1250 kr tillkommer enligt annonsen.

Redigerat:
BirgitS skrev:
När man tittar på bilderna för den nedre lägenheten kan man se att det byggs ovanför det här huset så antagligen byggs det ett hus med fler lägenheter där. Tomten är ju på 1 380 kvm enligt [länk] för föregående försäljning så den räcker ju till.

BRF har c/o-adressen till ett företag som håller på med nyproduktion: [länk]
https://www.google.se/maps/@59.2825...HL9lV5sXQvoIBKuwAg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

ser det nu
bygger om garaget till lägenhet oxå
1a med loft?
bra vinst om dom säljer alla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.