Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jo lite tveeggat är det. Men vi har hittat vår stil här och hur vi vill ha det, och vi kommer renovera vardagsrum exakt likadant i det nya. Det som känns lite tråkigt är ju att vi har såpass fint nu, och börjar på noll i det nya. Däremot har jag all ekonomi till alla renoveringar i det nya redan från början vilket gör att vi kan gå lite mer ”all in” direkt i det nya. I detta har det blivit mer projekt desto mer pengar man fått ihop. Så det kommer inte ta 8 år att få det nya lika fint, men kanske 3? :thinking:
Och alla eventuella tabbar behöver du ju inte göra om. ;) Så det går säkert snabbare ja.
 
  • Haha
a_c
  • Laddar…
Gratulerar till nya huset (y):D blev liknande stil på nya oxå ser jag (om man jämför lite med lantställen/gammalt hus.. ni oxå kikat på). Fördelen med det är att man redan har ett hum om hur det funkar.. lätt att renovera! :cool:

Därför jag inte har några problem med 70-tals hus o källare.. älskar utrymmena (oftast smart förvaring bra rum/utrymmen).. och jag vet hur de funkar (y).. när vi köpte detta.. sprang vi bokstavligen in i en stenvägg hahaha.. inget görs utan noggrann forskning typ. (Därför det inte händer så mycket ..)

Mer trädgård? Framsidan var mysig.. :) plats för växthus (finns det?)

Lite besviken är jag allt .. har ju väntat.. i .. va sa du nu.. 8 år? :p:cool: på den där man caven med roliga lampor..
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S
Den stora frågan är:
Köper ni huset tillsammans eller blir det ditt hus? ;)
 
  • Gilla
LazyCrowbar
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Den stora frågan är:
Köper ni huset tillsammans eller blir det ditt hus? ;)
Mittemellan ;)
Båda står som ägare men inte 50/50 :)
 
Snigla Snigla skrev:
Gratulerar till nya huset (y):D blev liknande stil på nya oxå ser jag (om man jämför lite med lantställen/gammalt hus.. ni oxå kikat på). Fördelen med det är att man redan har ett hum om hur det funkar.. lätt att renovera! :cool:

Därför jag inte har några problem med 70-tals hus o källare.. älskar utrymmena (oftast smart förvaring bra rum/utrymmen).. och jag vet hur de funkar (y).. när vi köpte detta.. sprang vi bokstavligen in i en stenvägg hahaha.. inget görs utan noggrann forskning typ. (Därför det inte händer så mycket ..)

Mer trädgård? Framsidan var mysig.. :) plats för växthus (finns det?)

Lite besviken är jag allt .. har ju väntat.. i .. va sa du nu.. 8 år? :p:cool: på den där man caven med roliga lampor..
Tomten är 300kvm större men det blir inget växthus. Förra ägaren har däremot haft en extremt fin och vacker trädgård och där finns en damm med vattenfall och en liten bro :love:

Edit. Innan han gick bort för två år sedan, så det har växt i 2-3 år okontrollerat som man kan se lite ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tomten är 300kvm större men det blir inget växthus. Förra ägaren har däremot haft en extremt fin och vacker trädgård och där finns en damm med vattenfall och en liten bro :love:
Mysigt! Lite upputsning/klippning och sedan se vad som kommer upp till våren då :D alltid spännande!

Har ni sålt ert nuvarande? (El ska ni renovera klart innan det annonseras ut)
 
Snigla Snigla skrev:
Mysigt! Lite upputsning/klippning och sedan se vad som kommer upp till våren då :D alltid spännande!

Har ni sålt ert nuvarande? (El ska ni renovera klart innan det annonseras ut)
Nej det dröjer minst en månad innan det kan fotas. Bara att tömma så det ser schysst ut kommer ta ett par veckor. Jag har ju inte spacklat färdigt än ;)
 
  • Gilla
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Inte allt som är vackert utan spackel :crysmile:
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte lagt av helt, tråkigt att spackla bara :sweat:.
Runt 20 kg spackel uppe nu :cool:
 
  • Vägg täckt med grått spackel, överdrag och spackelhink på ett ofärdigt golv, renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Jag kommer fortsätta uppdatera denna tråden tills vi är klara och huset är sålt, alla som följer denna tråden kan lägga in en bevakning på det nya huset redan nu.
Formalian blev klar idag och runt den 14/7 får vi tillträde.

Skål vänner
 
  • Interiör av äldre hus med träbar och detaljerad matta, väggkonst och träpanel i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nameloser och 10 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag kommer fortsätta uppdatera denna tråden tills vi är klara och huset är sålt, alla som följer denna tråden kan lägga in en bevakning på det nya huset redan nu.
Formalian blev klar idag och runt den 14/7 får vi tillträde.

Skål vänner
Baren i nya var en dealbreaker, antar jag!? :cool:(y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Baren i nya var en dealbreaker, antar jag!? :cool:(y)
Uppreglat golv med heltäckningsmatta, det känns radioaktivt där under :cool::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Hej o grattis
Fast tittar man på bilden så ser mattan mer ut som covid-19 i st f radioaktiv :crysmile:(y)
 
  • Gilla
Obo1 och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Uppreglat golv med heltäckningsmatta, det känns radioaktivt där under :cool::crysmile:
Får du in ett biljardbord där, då är det ju klappat och klart :love:;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Får du in ett biljardbord där, då är det ju klappat och klart :love:;)
Det ska rivas ut och luftas golv och vissa väggar, men om 2-3 år när ovanvåningen är gjord :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.