1 578 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vilket FTX-aggregat
Hej,
Vilket FTX-aggregat ska jag föredra att installera på villan med 235 kvm?
Östberg HERU 160 S EC-y2
eller
Systemair SAVE VSR 400
Mvh
Vilket FTX-aggregat ska jag föredra att installera på villan med 235 kvm?
Östberg HERU 160 S EC-y2
eller
Systemair SAVE VSR 400
Mvh
Jag har haft mitt Östberg Heru 100 S EC i tre år alldeles strax.
Det sköter sin uppgift och det är att ventilera huset. Kör på bortaläget när vi är på semester. Kör ibland forcerat läge när vi duschar eller städar.
Alla inställningar görs väldigt enkelt på en trådlös panel.
Jag kommer att köpa ett likadant aggregat om det här går sönder. Har inte haft något problem hittills.
Östberg ska även ha riktigt bra support.
Årlig elförbrukning är under 600 kWh.
Det sköter sin uppgift och det är att ventilera huset. Kör på bortaläget när vi är på semester. Kör ibland forcerat läge när vi duschar eller städar.
Alla inställningar görs väldigt enkelt på en trådlös panel.
Jag kommer att köpa ett likadant aggregat om det här går sönder. Har inte haft något problem hittills.
Östberg ska även ha riktigt bra support.
Årlig elförbrukning är under 600 kWh.
Svarar här fastän tråden är gammal, folk läser ju gamla trådar. Jag gick länge och grunnade på samma. Vi har 128+128 källare samt två insatskasetter (fjärrvärme också) ingen ventilation förutom köksfläkten sen innan.
Valde ett systemair 500 vtr, det går på ca 45% tillvardags och eldstadsläget funkar toppen. Har dock aldrig testat östberg.
Valde ett systemair 500 vtr, det går på ca 45% tillvardags och eldstadsläget funkar toppen. Har dock aldrig testat östberg.
Klicka här för att svara