5 647 läst ·
40 svar
6k läst
40 svar
Vilket är ditt bästa inköp?
Sida 1 av 3
Ja som rubriken frågar, vilket köp tycker du är ditt bästa.
Kan ju vara nått som man fick till ruskigt bra pris eller en grej som man har använt mer än man trodde osv...
Själv skulle man vilja dra till med något macho som en 48v borrhammare a´la Jumbo
men faktum är att det "verktyg" som har gjort mest nytta hemma (störst skuld är nog sonen 9mån) är en Makita 4013dz alltså en vanlig handdammsugare :-[ som spöar skiten ur motsvarande "stormarknads" dito. Ett kap om man redan har 12v makita-batteri-utrustning sen tidigare.
Så... Dela med dig du också -berätta vilket verktyg/maskin är din favorit??
// jiha
Kan ju vara nått som man fick till ruskigt bra pris eller en grej som man har använt mer än man trodde osv...
Själv skulle man vilja dra till med något macho som en 48v borrhammare a´la Jumbo
Så... Dela med dig du också -berätta vilket verktyg/maskin är din favorit??
// jiha
Kort och gott något som alla borde äga
TALMETERN

Spöar skiten ur alla andra mätverktyg
, finns nog ingen snickare som inte äger en talmeter.
Det enkla är ofta det bästa, även om man har en del maskiner som är både bra och roliga
TALMETERN
Spöar skiten ur alla andra mätverktyg
Det enkla är ofta det bästa, även om man har en del maskiner som är både bra och roliga
Jag har också en talmeter - men har aldrig riktigt förstått vad som är så fantastiskt med den.. Tycker mest den är trög och eländig att hantera..
Som måttband kör jag istället Hultafors 5-meters.
Till detta givetvis en tumstock - den är däremot ovärderlig.
Långa mått - eller mått där man inte kan få stöd för mätverktyget - blir det lasern, Leica Disto A5..
Bästa köpet - hmmm.. Tror nästan att det är skruvdragaren, Milwaukee 14,4V. I alla fall är det det verktyget jag använder till mest olika saker.. Sticksågen, Bosch GST135CE är inte dum heller förstås...
Som måttband kör jag istället Hultafors 5-meters.
Till detta givetvis en tumstock - den är däremot ovärderlig.
Långa mått - eller mått där man inte kan få stöd för mätverktyget - blir det lasern, Leica Disto A5..
Bästa köpet - hmmm.. Tror nästan att det är skruvdragaren, Milwaukee 14,4V. I alla fall är det det verktyget jag använder till mest olika saker.. Sticksågen, Bosch GST135CE är inte dum heller förstås...
köpte en def rems rörpress på en auktion för 800, fick lämna in den och fick den utbytt till en ny och sålde den när jag var klar med den för 3000...det var en bra affär....
daniel.n skrev:Jag bor i lägenhet fortf så svaret måste bli min Power Super borrhammare för en femhundring på OBS! Den dog i förra borrhålet iofs, blev nog inte ens 100st totalt, vilket är trist. Men, den har gjort lägenhetsboende uthärdligt och spöar skiten ur t.o.m. en bosch blå slagborrmaskin när det gäller att borra i betong. Rätt verktyg för jobbet is the shit!![]()
När det gäller tuff betong så skulle jag bli extremt överraskad om din (förvisso billiga) borrhammare inte spöade vilken slagborrmaskin som helst....går helt enkelt inte att jämföra.
...mitt bästa verktygsköpa trodde jag att jag visste, men när jag väl skulle skriva så blev jag osäker på vilket det är..återkommer
Jag får nog hålla med föregående talare, TALMETERN är mitt bästa "köp", fick den i födelsedagspresent men den har nu tyvärr gått sönder och tar inte hunnit ta mig in till storstan och köpa en ny och ack vad handikap jag varit sedan den gick sönder.
Ett slag för Talmetern.
// Snozzi
Ett slag för Talmetern.
// Snozzi
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
ett verktyg som jag haft mycket nytta av är hultafors röda smygvinkel i plast där man på ett genialiskt sätt får reda på halva måttet i vinklar och vrår..detta är speciellt bra tex där man skall gersåga lister osv som inte är 45 eller 90 grader.
Produkter som diskuteras: "smygvinkel"
Smygvinkel 9574 Bahco
Överföring ab vinkel till arbetstycke
171 kr inkl moms
Läs mer
Haha. Denna tanken har slagit mig sååå många gånger. Iom att jag e en tok på att köpa verktyg så får jag känslan "... var det bästa jag köpt på länge, om inte det bästa jag någonsin köpt"
Men om man istället säger vilken maskin jag absolut INTE skulle vilja bli av med är det nog mina bägge festool dragare, c12:an och TDK 12:an. De i kombination med systainern full med borr och bits mm till centrotec adaptern gör mig nästan helt såld varje gång jag plockar fram dem, och det är ofta.
Men om man istället säger vilken maskin jag absolut INTE skulle vilja bli av med är det nog mina bägge festool dragare, c12:an och TDK 12:an. De i kombination med systainern full med borr och bits mm till centrotec adaptern gör mig nästan helt såld varje gång jag plockar fram dem, och det är ofta.
Mitt bästa köp är min spikpistol en Senco 601 helt underbar.
Man spikar det mesta med den, den kommer in i trånga utrymmen pga att det är 34graders magasin. FramePro funktionen är super.
Häls Niclas
Man spikar det mesta med den, den kommer in i trånga utrymmen pga att det är 34graders magasin. FramePro funktionen är super.
Häls Niclas