Hej på er.
Bild 1 (ny strömbrytare)
Ska de två svarta in i L och den vita och bruna i 1 resp. 2?
Bild 2
Likadan strömbrytare i badrummet, där finns det bara en svart, blev lite fundersam varför det är så...
Tack på förhand /Johan
Bild 1 (ny strömbrytare)
Ska de två svarta in i L och den vita och bruna i 1 resp. 2?
Bild 2
Likadan strömbrytare i badrummet, där finns det bara en svart, blev lite fundersam varför det är så...
Tack på förhand /Johan
Det är inte osannolikt att det ska vara så. Men hur ska någon annan än den som har tillgång till anläggningen kunna veta det?
Jag har tillgång till anläggningen och jag har ingen aning därav frågan. Trodde det skulle bli enkelt att byta strömbrytare men det, för mig, var det inte...D Daniel 109 skrev:
Om man tittar på hur den befintliga är kopplad så är det ju lätt att ersätta med en ny på samma sätt. Men utan den informationen kan man inte ge ett säkert svar. Din gissning ser rätt ut. Men säker kan man inte vara.
Tack, så det är inte fel att de två svarta ska i samma? Ska jag tvinna ihop dem eller en i vardera till L ?D Daniel 109 skrev:
Jag minns inte hur det satt i den gamla. Därför tänkte jag utgå från den i badrummet (bild 2) som är samma som var i sovrummet.MathiasS skrev:
Du har ett schema på den nya brytaren. Gissar att brytaren kommer från Biltema?!
De "dubbla" hålen är internt hopkopplade. Troligtvis ska de två svarta ledarna in i var sitt hål vid "L".
Vit till "1" och brun till "2".
Ska man rota med brytare, så ta en bild på hur grejorna är kopplade innan du börjar riva loss ledningarna.
De "dubbla" hålen är internt hopkopplade. Troligtvis ska de två svarta ledarna in i var sitt hål vid "L".
Ska man rota med brytare, så ta en bild på hur grejorna är kopplade innan du börjar riva loss ledningarna.
Jag "trodde" jag hade koll på vilken som skulle vart (därav kladdet med spritpenna...), grejerna kommer från Bauhaus.E etompau skrev:Du har ett schema på den nya brytaren. Gissar att brytaren kommer från Biltema?!
Tack för enkelt och begripligt svar 👍
Klicka här för att svara