Håller på byter ut stammen till radiatorerna hemma och ska dela rören matningen (in) från gamla stammen(gröna rör)
Sitter elförzinkst från tanken till stammen . Men förundrad över vilken koppling det här är:

En person håller i en radiatoranslutning med en bussning och okänd koppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på okänd koppling med bussning mot rörisolering vid radiatorinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut som en bussning upptill men vad nertill?
Vh
Förvirrad hemmapulare
 
  • Närbild på en okänd radiatoranslutning med finger som pekar på en potentiell bussning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som en dubbelnippel i mässing.
 
  • Gilla
Zyb
  • Laddar…
Det är så enkelt att de är en dubbelnippel i bussningen med en halvkoppling över ?

Aldrig sett sådan taggad koppling från stålröret förut. Inte sett så många men brukar ju vara sexkants skallar man ser
 
Mässingsdelen är en vanlig klämringskoppling med utvändig gänga i ena änden som är skruvad i en bussning som i sin tur sitter i T-röret.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
M Matte.mhk skrev:
Det är så enkelt att de är en dubbelnippel i bussningen med en halvkoppling över ?

Aldrig sett sådan taggad koppling från stålröret förut. Inte sett så många men brukar ju vara sexkants skallar man ser
Nej det är en komplett koppling aa x Rxx utv av fabrikat Conex med den typen av mutter ingen halvkoppling.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Ok. Tack för svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.