Hjälp mig välja. Förutsättningarna är som på bild. Förmodligen ganska klassiskt scenario med 3 zoner. Tanken är att sätta laddstation där stjärnan är på bilden. Zon 1 har en studsmatta som ev ställer till problem och en pool. räknar dock inte med problem med den då den blir exkluderad då den inte flyttas på. Mellan zon1>zon 2 är det en smal gång med gräs på gaveln av huset på ca 1m. det är dessutom en grind där som jag antingen avser att öppna vid klippning eller helt enkelt dela upp i olika klippzoner Zon2 har en smal gräsgång bakom häcken (markerat som rött streck) osäker på om detta ska inkluderas då det är bara ca 110cm brett. Zon 3 ganska rektangulär, kan bara nås från zon2. det finns dock en garageuppfart mellan. det finns även en till gräsplätt utmed gatan (blå på bild) som är ca 100cm bred, osäkert om detta är möjligt/värt att inkludera allt som allt rör det sig om ca 270kvm gräs och jag funderar på vilken klippare som passar, samt hur jag ska förlägga ev guidekabel. Hur hade ni gjort? viktigast är att få till klippning på zon1/2 resten kan jag i värsta fall ta på traditionellt vis Satellitbild över en fastighet med markerade zoner och förbjudna områden, inklusive fordon och vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett enfamiljshus med skiffergrått tak, välskött gräsmatta, prydnadsträd och en sten i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om zon tre är klippbar eller ej som en del av en sammanhängande yta skulle jag säga till stor del beror på hur vanligt det är att det står dubbla bilar på garageuppfarten som på ena bilden eller ej. Framför zon 2 skulle jag strunta i att försöka lösa.

En meters bredd räcker gott och väl för en Husqvarna om du lägger ena sidans kabel dikt an mot husväggen, även om det kommer bli lite spårigt.

Under garageuppfarten skulle jag lägga kabeln i rör för att inte köra sönder den.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Om zon tre är klippbar eller ej som en del av en sammanhängande yta skulle jag säga till stor del beror på hur vanligt det är att det står dubbla bilar på garageuppfarten som på ena bilden eller ej. Framför zon 2 skulle jag strunta i att försöka lösa.

En meters bredd räcker gott och väl för en Husqvarna om du lägger ena sidans kabel dikt an mot husväggen, även om det kommer bli lite spårigt.

Under garageuppfarten skulle jag lägga kabeln i rör för att inte köra sönder den.
På garageuppfarten står normalt bara en bil. Dock är det höjdskillnad så antingen skulle jag behöva bygga en ramp för att komma upp på zon3 eller så behöver guiden gå så att klipparen går intill huset/garaget där det inte är nivåskillnad.

Vad tror du om ytan utanför häcken ca 1x25m är det ens lönt att försöka?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.