hsd
Lidl har bra bönor

• Gilla
Uwe H
  • Laddar…
Har precis bytt från våran Philips Saeco från 2012 som började bli till åren, till en Philips 5400 efter att ha finkammat marknaden länge och väl. Valet berodde främst på:
- Otroligt nöjd med den gamla
- Keramisk kvarn lovar lång livslängd
- Sjukt lätt att hålla mjölkkannan ren
- Prisnivå på 5900 är någorlunda rimligt
Ska tillägga att vi dricker nästan uteslutande olika kaffe med mjölrecept. Ren espresso blir oftast bara någon på helgen till en god cognac eller så.
Silver och svart espressomaskin på ett träbord, genomskinlig vattenbehållare, kaffebönbehållare, kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Philips automatisk espressomaskin brygger kaffe i vit kopp, modern köksmiljö, digital display, kabel, stenbänk.
Skapa konto

hsd
Är det samma bryggenhet i den nya

hsd hsd skrev:
Är det samma bryggenhet i den nya
Ja, om inte exakt samma så väldigt lik. Konstruktionen verkar vara densamma.

Sittställning
Vispen74 Vispen74 skrev:
Har precis bytt från våran Philips Saeco från 2012 som började bli till åren, till en Philips 5400 efter att ha finkammat marknaden länge och väl. Valet berodde främst på:
- Otroligt nöjd med den gamla
- Keramisk kvarn lovar lång livslängd
- Sjukt lätt att hålla mjölkkannan ren
- Prisnivå på 5900 är någorlunda rimligt
Ska tillägga att vi dricker nästan uteslutande olika kaffe med mjölrecept. Ren espresso blir oftast bara någon på helgen till en god cognac eller så.
[bild] [bild]
Jag är grymt sugen på att prova denna men jag ha den på extrapris!

Köpte nyligen siemens EQ.6 Plus S100 till jobbet och den är jag nöjd med dock... Hmmm!!!

Redigerat:
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Jag är grymt sugen på att prova denna men jag ha den på extrapris!

Köpte nyligen siemens EQ.6 Plus S100 till jobbet och den är jag nöjd med dock... Hmmm!!!
Har haft 3 st Saeco med pris mellan 13.000-16.000:- Höll bara 2 år. Köpte därefter en Philips Saeco för 16.000:- den höll inte ens 2 år, firman som lagar kaffemaskiner kunde inte laga den fast kontakter med Philips. Köpte då en Jura E8, den är nu inne på 6:e året utan problem.

P petmal skrev:
Har haft 3 st Saeco med pris mellan 13.000-16.000:- Höll bara 2 år. Köpte därefter en Philips Saeco för 16.000:- den höll inte ens 2 år, firman som lagar kaffemaskiner kunde inte laga den fast kontakter med Philips. Köpte då en Jura E8, den är nu inne på 6:e året utan problem.
Otur. Känner ingen som har bytt sin Saeco på grund av livslängden, men läst att det hänt andra. Kanske är vissa modeller känsligare än andra? Får se hur 5400:an är.

Redigerat:
Sittställning
P petmal skrev:
Jag köpte en Siemens e6 s100 tror jag den heter, supernöjd hittils !

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
hsd
Jag hade en Philips saecco den höll i över 10 år, många koppar i daglig användning

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dubbelkokar har aldrig varit så billigt, finns ingen anledning köpa Jura och annat mög. Tex

[länk]
Den är ju inte one-touch? Då tillkommer ju även kostnad för en Barista.

Vispen74 Vispen74 skrev:
Den är ju inte one-touch? Då tillkommer ju även kostnad för en Barista.
Kaffet går dock dricka. Vilket det inte gör från automat :D

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Sittställning
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kaffet går dock dricka. Vilket det inte gör från automat :D
Hade velat testa i ett blindtest, slår vad om att du hade gillat kaffet ;)

Sittställning Forlowt skrev:
Hade velat testa i ett blindtest, slår vad om att du hade gillat kaffet ;)
Har en Jura på jobbet.

Min Krups är ca nog en sex, sju är gammal
Fungerar perfekt än i dag
Det måste ju betyda att det är bra kvaliet

Silverfärgad KRUPS espressomaskin på köksbänk med krukväxter i bakgrunden.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.