22 506 läst ·
121 svar
23k läst
121 svar
Vilken kaffemaskin?
Har precis bytt från våran Philips Saeco från 2012 som började bli till åren, till en Philips 5400 efter att ha finkammat marknaden länge och väl. Valet berodde främst på:
- Otroligt nöjd med den gamla
- Keramisk kvarn lovar lång livslängd
- Sjukt lätt att hålla mjölkkannan ren
- Prisnivå på 5900 är någorlunda rimligt
Ska tillägga att vi dricker nästan uteslutande olika kaffe med mjölrecept. Ren espresso blir oftast bara någon på helgen till en god cognac eller så.
Ska tillägga att vi dricker nästan uteslutande olika kaffe med mjölrecept. Ren espresso blir oftast bara någon på helgen till en god cognac eller så.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är grymt sugen på att prova denna men jag ha den på extrapris!Vispen74 skrev:
Har precis bytt från våran Philips Saeco från 2012 som började bli till åren, till en Philips 5400 efter att ha finkammat marknaden länge och väl. Valet berodde främst på:
[bild] [bild]
Köpte nyligen siemens EQ.6 Plus S100 till jobbet och den är jag nöjd med dock... Hmmm!!!
Redigerat:
Har haft 3 st Saeco med pris mellan 13.000-16.000:- Höll bara 2 år. Köpte därefter en Philips Saeco för 16.000:- den höll inte ens 2 år, firman som lagar kaffemaskiner kunde inte laga den fast kontakter med Philips. Köpte då en Jura E8, den är nu inne på 6:e året utan problem.Forlowt skrev:
Otur. Känner ingen som har bytt sin Saeco på grund av livslängden, men läst att det hänt andra. Kanske är vissa modeller känsligare än andra? Får se hur 5400:an är.P petmal skrev:
Redigerat:
Jag köpte en Siemens e6 s100 tror jag den heter, supernöjd hittils !P petmal skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 187 inlägg
Dubbelkokar har aldrig varit så billigt, finns ingen anledning köpa Jura och annat mög. Tex
https://www.kaffecompagniet.se/kaff...nuella-professionella/profitec-pro-300-101757
https://www.kaffecompagniet.se/kaff...nuella-professionella/profitec-pro-300-101757
Renoverare
· Stockholm
· 20 187 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 187 inlägg