Det finns tillbehör för molnuppladdning för de billigare modellerna också om man vill lägga till det.

MathiasS MathiasS skrev:
Just den där modellen blir väldigt dyr pga att den har mobil uppkoppling också. Kanske en funktion man inte måste ha.... Finns en variant utan uppkoppling också.
Jo jag minns att det fanns en modell med Cloud-funktionalitet då också men den har inte jag. Om man är är medt orolig för stöld/inbrott så ser jag poängen, annars är det ju bara för dem att sno kameran. Men om det är trafiksituationer man vill kunna övervaka behövers det ju inte, man sitter ju i bilen.

Jag är ju av naturen en sån person som vill ha alla funktioner som finns. Att jag sen bara använder 10% av alla funktioner i praktiken är ju en helt annan historia. Den här gången kanske jag ska besinna mig innan jag slår till och fokusera på det som är nödvändigt för en bra funktion och inte det som lockar på pappret.

Bart Bart skrev:
Jag är ju av naturen en sån person som vill ha alla funktioner som finns. Att jag sen bara använder 10% av alla funktioner i praktiken är ju en helt annan historia. Den här gången kanske jag ska besinna mig innan jag slår till och fokusera på det som är nödvändigt för en bra funktion och inte det som lockar på pappret.
Tänk också på att det ironiskt nog finns en stöldrisk på en dyr kamera också...

• Haha
Pin
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Kanske säkrast att kameraövervaka den? :surprised:

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske säkrast att kameraövervaka den? :surprised:
Ja, rent krasst! Eller en vakthund i bilen

Jag undrar när inbyggda dash cams börjar finnas i tillbehörslistan på nya bilar. Ypperlig möjlighet för tillverkaren att ta ut högre månadskostnad, bilarna är ju redan uppkopplade. Det finns säkert redan på någon modell

Jag undrar när inbyggda dash cams börjar finnas i tillbehörslistan på nya bilar. Ypperlig möjlighet för tillverkaren att ta ut högre månadskostnad, bilarna är ju redan uppkopplade. Det finns säkert redan på någon modell
Ja tesla och alla andra bilar med någon sorts självkörande förmåga har kameror, men inte så många utnyttjar dessa som dashcams.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
RoTe
Kan väl tillägga att jag aldrig betalat mer än 600kr för en dashcam. Dock var detta innan C19 så vet inte hur illa det är idag. Jag har gått efter recensioner och aldrig blivit lurad. Däremot får man ju lite vad man betalar för, så är det. Min senaste dashcam har ett uselt fäste som inte direkt medger att man tar loss kameran på ett enkelt sätt, men det drabbar mig inte då jag enbart har den som försäkring om det skulle ske en olycka.

Ja köp en Tesla och lås in den i så blir den övervakad :rofl:

Ingen gammal rishög utan larm där man öppnar låset utan nyckel på en sekund.

M
På hojen har jag en Insta 360 one r. Filmar 360gr i 5,7K. Blir en liten tårtbit som skyms där jag sitter i vägen annars är det svårt att missa nått. Bildkvaliteten går väl inte att jämföra med en dashcam då det är en ”riktig” kamera, åker man tex. förbi en busshållplats i 90 så kan man ta fram en stillbild på en person som är fullt identifierbar då bilden blir lika tydlig åt alla håll. Lite overkill som dashcam i en bil men för hoj verkar det svårt att hitta bra vattentåliga grejor.

Är det halvledarbristen som gjort Blackvue-kamerorna så dyra idag?

• Wow
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Igår blev jag nästan en kylarprydnad på en sopbil där föraren satt och SMS:ade och lastbilen gled över i mötande körfält. Föraren reagerade i sista sekunden och fick över bilen på rätt spår igen.

Hade jag haft bilder av bra kvalitet hade jag inte tvekat att följa upp det med en polisanmälan. Inte för att jag tror att det hade lett någonstans, men det hade känts bra i själen.

Tesla har dashcam som standard sedan typ ett år tillbaka.

RoTe
possum77 possum77 skrev:
Tesla har dashcam som standard sedan typ ett år tillbaka.
Rätt märkligt sent ändå för en så teknikfylld bil som Tesla. Borde vara standard i alla moderna bilar.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.