Tack Rikard Ågren och Mikael_L!

TheStills skrev:
Vi har Elko Plus i hela huset monterade i Eljos VP-2 dosor.
Har visserligen enkla fjällvita

Men varför gå till Norge? Dom finns i Sverige..
Titta lite mer på
[länk]
Jag bor nära Norge.. t.o.m med såppas att jag ser Norge som ligger andra sidan fjorden.
Sen jobbar jag där.. Blir mycket enklare och beställa all instalations material genom mitt jobb och få våran rabatt. Det är ju snack om 50-60% på ELKO..

Rikard Ågren skrev:
1700 ög för en termostat tycker jag låter lite väl högt. 1500 röstar jag på
Hej.. Jo jag tog och mätte lite idag.. Det känns t.o.m att 1500 kan vara i överkant.. tänker på hur det kommer att se ut. Kanske placerar denna utanför badrummet ändå. Bredvid ljus knappen utanför.

Nån som vet om det finns nån FM-radio för inbyggnation i dosor med extern utgång för högtalare? Har sett dessa som finns med allt inbyggt. d.v.s högtalare o allt som monteras i en dubbeldosa. Men jag ska ha separata högtalare i dusch och bastu

kimmo_thn skrev:
Hej.. Jo jag tog och mätte lite idag.. Det känns t.o.m att 1500 kan vara i överkant.. tänker på hur det kommer att se ut. Kanske placerar denna utanför badrummet ändå. Bredvid ljus knappen utanför.
då kommer du aldrig att kunna köra den på lufttemp om det skulle behövas nån gång

1500 tycker jag är en bra höjd

Rikard Ågren skrev:
då kommer du aldrig att kunna köra den på lufttemp om det skulle behövas nån gång

1500 tycker jag är en bra höjd
Ja just de.. möjligheten med att ha en termostat med inbyggd tempgivare.. Tack för tipset

Vanligtvis kör man ju med golvgivare men det är ju inte dumt att ha möjligheten att köra på rumstemp om givaren skulle ge sig

kimmo_thn skrev:

Nån som vet om det finns nån FM-radio för inbyggnation i dosor med extern utgång för högtalare? Har sett dessa som finns med allt inbyggt. d.v.s högtalare o allt som monteras i en dubbeldosa. Men jag ska ha separata högtalare i dusch och bastu
Denna radio kanske?
http://www.eldirekt.se/?ref=kelkoo&artnr=1890073

Denna har jag i mitt badrum.
http://www.eissound.com/products/kbsound/kb_select

Redigerat:
Dosor ELJO VP-2
Köp en ELKO Plus termostat och sätt alla tre i samma ram.

sled skrev:
Dosor ELJO VP-2
Köp en ELKO Plus termostat och sätt alla tre i samma ram.
Har du tänk att man ska kunna sitta på toaletten och kunna ändra temperaturen på golvet utan att behöva resa sig? ;)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Har du tänk att man ska kunna sitta på toaletten och kunna ändra temperaturen på golvet utan att behöva resa sig? ;)

//Patrik
Absolut! så har jag i mitt badrum

två dimmer och längst ner en termostat i samma ram. Jag har svarta eljo renova

Underkant termostat ca 95 cm / överkant högsta dimmer ca 115 cm från golv.

Finner inget problem i detta. Tycker även att det ser snyggt ut.. men det är ju smaksak.

Personligen använder jag knappt termostaten, den sitter bara där.. värmen är ju inställd och den stängs av/sätts på automatiskt om värmen är för hög/låg

Hej tack för länkarna... men den från eldirekt är ju nått sånt jag tänker på.. fast det skulle vart en som kan ha externa högtalare inkopplat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.