Byggahus.se
Hej!

Nu har det gått några dagar där vi försökt precis allt för att se varför vår Samsung torktumlare har fått för sig att låta annorlunda.

Det låter så högt att vi inte kan köra maskinen längre utan att behöva överrösta varandra. Omöjligt att sova om den är igång nattetid.

Kan någon hjälpa mig felsöka så vore jag evigt tacksam.
 
Vi har en likadan typ och den låter inte så där...........:D Oavsett vad så lär nog locket av för att undersöka mer. En sak som slår mig är möjligen fläkten i botten. Vi hade garantirep på vår pga en annan grej och då bytes fläkten och ett stöd monterades för motorn. Kanske har det hänt något där så fläkthjulet går emot nå plast.
 
Haha.

Novis här, men hur får jag bäst av locket? Maskinen står staplad på tvättmaskinen
 
tja har ni ingen stege så lär ju maskinen ner på golvet............Blir nog svårt att göra nånting överhuvudtaget med den där den står. Fläkttrumman sitter ju på baksidan tex.
 
A
C Chateau skrev:
Haha.

Novis här, men hur får jag bäst av locket? Maskinen står staplad på tvättmaskinen
Du måste plocka isär hela maskinen
Locket, panelen och fronten för att komma åt
103 skruvar i olika storlekar en del dolda och en del går inte att få tillbaks.
Men det största problemet ligger i att hitta rätt reservdelar
C Chateau skrev:
Hej!

Nu har det gått några dagar där vi försökt precis allt för att se varför vår Samsung torktumlare har fått för sig att låta annorlunda.

Det låter så högt att vi inte kan köra maskinen längre utan att behöva överrösta varandra. Omöjligt att sova om den är igång nattetid.

Kan någon hjälpa mig felsöka så vore jag evigt tacksam.
 
  • Gilla
zica
  • Laddar…
Fast det räcker nog med lock och fläkttrumma bak för att hitta det som låter............Jag har plockat isär vår maskin i beståndsdelar 2ggr nu och det var inga större problem.
 
Hej!
Min torktumlare låter exakt likadant. Vad var det för fel på er?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.