Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Haft 2 visningar
Fick bud 250 000 kr över accept pris som
första bud. De som kom och gick då reda på det innan visningen nr 2, agerade inte..
Hur länge bör jag vänta på andra bud för
att inte tappa detta bud alt jag kan tro även de ev sänker sedan vid kontraktskrivning?
De hade räckt med 100 I som första bud,
250 000 är helt onödigt buds!
Väntar jag ev 2 dar kan de hittat annat objekt..
Tack för allt stöd underin process att sälja!🌞❤️

Känner för att vänta högst 2 dagar och då skriva på...flera intressenter försvann under sommarsemestern pga mäklaren inte hade autosvar under 1 mån. Var ledig.

Har du en ordentlig mäklare så ringer han upp dom som var på visning 2 och frågar snällt om dom är intresserade av att buda. Då får du redan på vad du ska göra 👍

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Är du nöjd slår du till. Svårare än så är det inte. Som sagts ovan. Mäklare kommer kontakta andra intressenter snabbt och kolla intresse. Men du som säljare avgör.

Jag skulle inte vänta alls om jag fått pengarna jag vill ha plus en hel del till.

• Gilla
Spoton och 3 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Är du nöjd slår du till. Svårare än så är det inte. Som sagts ovan. Mäklare kommer kontakta andra intressenter snabbt och kolla intresse. Men du som säljare avgör.

Jag skulle inte vänta alls om jag fått pengarna jag vill ha plus en hel del till.
Han frågade efter första omvisningen , de ville inte visa över de saftiga första budet.
Det över 100 tittar varje dag på Hemnet efter jag la in Premium i förrgår

Är du villig att gambla och kanske riskera förlora det budet du redan har är det ju upp till dig.

Jag hade tagit pengarna och sprungit.

• Gilla
Spoton och 4 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Bästa rådet!
I dessa tider hade du lika gärna fått ett enda bud på 250 000 kr under utgångspriset...

• Gilla
Spoton och 4 till
  • Laddar…
Varför lägger man ett första bud på plus 250 kkr ? Antingen är det felprisat av en feg mäklare eller så är det ett väldigt fint objekt. Oavsett, jag hade nog tagit det om det är det enda budet efter 2 månader (?) och det motsvarar ungefär vad ni vill ha. Få in handpenningen snabbt =)

• Gilla
A555
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Varför lägger man ett första bud på plus 250 kkr ? Antingen är det felprisat av en feg mäklare eller så är det ett väldigt fint objekt. Oavsett, jag hade nog tagit det om det är det enda budet efter 2 månader (?) och det motsvarar ungefär vad ni vill ha. Få in handpenningen snabbt =)
Det händer ibland, och hände en bekant till mig.
Om köparen verkligen vill ha huset och inte vill hamna i en budgivning där folk höjer med småpengar hela tiden.
Sen beror det ju lite på vad utgångspriset var. Om det var 1 miljon är ju 250 tusen en hel del, men om det var 5 miljoner så är det ju ingen större skillnad.

Jag hade också tagit budet i detta fallet.

• Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Är du villig att gambla och kanske riskera förlora det budet du redan har är det ju upp till dig.

Jag ska inte gambla.
Väntar en dag, tror ej förlorar på det
men känner risk att 250K
kommer sänkas rejält innan kontraktskrivn.
en fint att skräcka bort andra
Inget är satt i sten ännu

I InsidersUnited skrev:
Varför lägger man ett första bud på plus 250 kkr ? Antingen är det felprisat av en feg mäklare eller så är det ett väldigt fint objekt. Oavsett, jag hade nog tagit det om det är det enda budet efter 2 månader (?) och det motsvarar ungefär vad ni vill ha. Få in handpenningen snabbt
I InsidersUnited skrev:
Det var bara matchning av kunder
nån vecka innan midsommar,
totalt kasst. Sedan var mäklare borta
en månad och alla 15 tappades
bort under den tiden....
Lär er att kräva huset visas under sommaren,
mäklaren gav sken av att jobba lite under
sommaren..

A555 Annn555 skrev:
Jag ska inte gambla.
Väntar en dag, tror ej förlorar på det
men känner risk att 250K
kommer sänkas rejält innan kontraktskrivn.
en fint att skräcka bort andra
Inget är satt i sten ännu
Och vill du inte gambla så kontaktar du mäklaren på studs och hälsar att du accepterar budet och frågar om det passar att ni skriver kontrakt imorgon kl 13? Efter kontraktsskrivningen är det hugget i sten och du kan vara lugn.

• Gilla
Spoton och 1 till
  • Laddar…
A555 Annn555 skrev:
Han frågade efter första omvisningen , de ville inte visa över de saftiga första budet.
Det över 100 tittar varje dag på Hemnet efter jag la in Premium i förrgår
Jag förstår inte vad du skriver

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Och vill du inte gambla så kontaktar du mäklaren på studs och hälsar att du accepterar budet och frågar om det passar att ni skriver kontrakt imorgon kl 13? Efter kontraktsskrivningen är det hugget i sten och du kan vara lugn.
Har gjort det

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.