Hej!

Jag försöker få till en automatisk avstängning om kylskåp skulle börja läcka från varren anslutningen med home assistant.
Jag har köpt knycklan från ikea (avtänings ventil till typ diskmaskin).
Men när man nu tar vatten från kylskåpet så vibrerar rören vilket det inte gjorde innan. Tror det beror på att jag pluggat knycklan och att det bildas luft.
Någon som har en lösninh på problemet!

• Vattenrör med ventiler, anslutningar och en installerad Knycklan-ventil från IKEA syns mot en ljusblå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova och vrid den 90⁰ så att både magnetspolen och avtappningen pekar uppåt, likt mittenbilden på övre raden på sida 9 i manualen, då bör eventuell luft följa med vattnet ut. Eventuellt låta den luta någon grad så att pluggade utloppet kommer någon/några mm lägre än inloppet.

Demmpa Demmpa skrev:
Prova och vrid den 90⁰ så att både magnetspolen och avtappningen pekar uppåt, likt mittenbilden på övre raden på sida 9 i manualen, då bör eventuell luft följa med vattnet ut. Eventuellt låta den luta någon grad så att pluggade utloppet kommer någon/några mm lägre än inloppet.de
Demmpa Demmpa skrev:
Prova och vrid den 90⁰ så att både magnetspolen och avtappningen pekar uppåt, likt mittenbilden på övre raden på sida 9 i manualen, då bör eventuell luft följa med vattnet ut. Eventuellt låta den luta någon grad så att pluggade utloppet kommer någon/några mm lägre än inloppet.
Det ska jag testa. Tack för hjälpen!

Demmpa Demmpa skrev:
Har nu testat och det verkar fungera!

Tack så mycket för hjälpen!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.