Vår bostadsrätt har blivit testpilot för byte av köksfläkt på grund av att allt för många bostäder har monterat alla möjliga blandade sorter av fläktkåpor med motor så att centralfläkten inte hänger med.
Nu har expert på ventilation varit här och gick på samma linje som jag funderat på, att ha kolfilter-fläkt med ett par extra ventilationsgaller på översidan av kanalen mot taket eller på sidorna som så att det inte påverkar när man kör med motorn. Det ska monteras på Ikeas (Följande) köksfläkt.
Nu letar jag efter ett ventilationsgaller för att montera på sidorna storlek ca: 30x150 mm?
Sedan ska föreningen bygga in nya fläktkåpor i varje lägenhet så hela systemet blir rätt!
Nu har expert på ventilation varit här och gick på samma linje som jag funderat på, att ha kolfilter-fläkt med ett par extra ventilationsgaller på översidan av kanalen mot taket eller på sidorna som så att det inte påverkar när man kör med motorn. Det ska monteras på Ikeas (Följande) köksfläkt.
Nu letar jag efter ett ventilationsgaller för att montera på sidorna storlek ca: 30x150 mm?
Sedan ska föreningen bygga in nya fläktkåpor i varje lägenhet så hela systemet blir rätt!
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Skulle säkert funka. Men för att få det att se ut som original och stilrentTomasJor skrev:
skulle jag vilja kapa en bit mot väggen och montera en smal ventil.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden