Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Sannolikt är det fläkten som är defekt och inte kanalerna. Smutsiga kanaler kan inte förklara att värmeskyddet har löst ut. Det måste vara något med att fläkten går tungt, t ex lagren. Det kan också vara värt att rengöra fläkthjulet noga om hindret skulle sitta där.

Ventfirmor rensar kanalerna med en syntetborste på lång wire kopplat till typ en borrmaskin.
Nu la den av igen tyvärr. Får ringa en firma..

• Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
N NyAnvändare skrev:
Nu la den av igen tyvärr. Får ringa en firma..
Nu kan du ju i alla fall skicka dem foton på fläktmodellen och förklara vad du har gjort och att det är just fläkten som det är fel på och att den behöver beytas. Borde spara på jobbet, de behöver ju inte göra något platsbesök före de har beställt hem fläkten och kan komma och montera den.

• Gilla
JSten
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nu kan du ju i alla fall skicka dem foton på fläktmodellen och förklara vad du har gjort och att det är just fläkten som det är fel på och att den behöver beytas. Borde spara på jobbet, de behöver ju inte göra något platsbesök före de har beställt hem fläkten och kan komma och montera den.
Yes jag får göra det, tack för hjälpen

Bumpar tråden. Är på gång att byta fläktmotor på min liknande svab fläkt som börjar låta illa. Min fråga är, hur monterar jag ner enbart fläkten? Har ej varit upp på taket ännu. Men sett en del bilder här i forumet. Dock inte så tydliga beskrivningar hur man monterar ut den.

Tänker lite vad man ska plocka med sig för verktyg upp när det väl är dags.

Tack på förhand😊

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.