Tjena !
Jag har en vattenutkastare som jag inte förstår mig på. Skruvar jag på en vanlig anslutning för trädgårdsslangen så sprutar det vatten åt alla håll under den svarta plastringen. Kan tänka mig att det kanske har något med nån självdränering att göra eller nåt. Jag har tejpat in ringen med vulktejp för att få bort det värsta läckaget….😅
Hjälp mig, har det suttit nån o-ring bakom ringen eller ska det vara någon specialanslutning för att det ska bli tätt ?
Jag har en vattenutkastare som jag inte förstår mig på. Skruvar jag på en vanlig anslutning för trädgårdsslangen så sprutar det vatten åt alla håll under den svarta plastringen. Kan tänka mig att det kanske har något med nån självdränering att göra eller nåt. Jag har tejpat in ringen med vulktejp för att få bort det värsta läckaget….😅
Hjälp mig, har det suttit nån o-ring bakom ringen eller ska det vara någon specialanslutning för att det ska bli tätt ?
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Nej... Det kommer inte "läcka" ännu mer då.B Blitzman skrev:
Du har en Oras vattenutkastare av typen 431415.
Har du provat att skruva bort den eftermonterade backventilen?
Du kan ju alltid montera tillbaka den om du önskar efteråt...
Lossa den med "muttertaget" vid min gula pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jo det sprutar rakt ut åt sidorna då, inte ett läckage utan fritt flöde..Krilleman skrev:
Men bra tips om att ta bort nedre delen, ska prova det ! Har inte tänkt på att den kan vara eftermonterad ! 👍🏻
Du ska inte bara ta bort den svarta delen utan hela "kopplingen"/ backventilenB Blitzman skrev:
Här har du din utkastare utan backventil men med snabbkoppling,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.byggahus.se/forum/threads/vattenutkastare-laecker.520400/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden