Jag håller på att långsamt renovera ett av våra ”rum” till en tvättstuga och har frågor om hur jag kan byta ut nuvarande gamla vattenutkastare till en ny en ”vanlig” vattenutkastare. Går detta att se snyggare ut då det kommer bli synligt.
Det lite tunnare röret som jag märkt ut med pil går ut genom väggen till ett gammalt vred.
Röret bredvid är då såklart till vattnet.
Så ser ”inkopplingen” på kall vattnet ut.
OM jag nu skulle få för mig att byta vattenledningarna, var och hur skulle jag börja? Det är gjuten platta på mark från -60 talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det lite tunnare röret som jag märkt ut med pil går ut genom väggen till ett gammalt vred.
Röret bredvid är då såklart till vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ser ”inkopplingen” på kall vattnet ut.
OM jag nu skulle få för mig att byta vattenledningarna, var och hur skulle jag börja? Det är gjuten platta på mark från -60 talet.
Du kan normalt kapa röret och spindeln på vattenutkastaren så att det inte sticker ut så mycket. Ska du göra det ännu snyggare går det också att flytta allt närmare hörnet.
Kapa röret och sätt en förminskande klämring i anslutningen till vattenutkastaren. Jag skulle också sätta en ballofix så att det blir enkelt att stänga av om vattenutkastaren strular.
Kapa röret och sätt en förminskande klämring i anslutningen till vattenutkastaren. Jag skulle också sätta en ballofix så att det blir enkelt att stänga av om vattenutkastaren strular.
Klicka här för att svara