2 650 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Vattenutkastare
Jag vill ha en vattenutkastare på baksidan av huset, men behöver idéer om hur jag ska dra rören, eftersom kopplingen (väl?) inte får sitta dold inne i väggen. Det är ju inte så kul att ha rör som sticker ut i vardagsrummet...
Jag har en inspektionslucka till några kopplingar i en mellanvägg till badrummet, där jag kan ta vatten och ev. gå upp via vinden och ner i närmaste yttervägg. Frågan är bara hur jag gör för att få det tillgängligt för kontroll.
Hur har ni andra det? Sätter man bara utkastare i yttervägg mot badrum, tvättstuga eller kök?
Jag har en inspektionslucka till några kopplingar i en mellanvägg till badrummet, där jag kan ta vatten och ev. gå upp via vinden och ner i närmaste yttervägg. Frågan är bara hur jag gör för att få det tillgängligt för kontroll.
Hur har ni andra det? Sätter man bara utkastare i yttervägg mot badrum, tvättstuga eller kök?
Nix, 1-plans trähus på betongplatta. Därav förslaget att gå via vinden (men det kanske är olämpligt?). Lösull på vinden.
Har en liten idé om en inspektionslucka bakom soffan i allrummet, men undviker det gärna om det går...
Har en liten idé om en inspektionslucka bakom soffan i allrummet, men undviker det gärna om det går...
Klicka här för att svara