Hej,

jag har en vattenutkastare som läcker kraftig när den öppnas. Den fortsätter läcka även vi full öppen, dock lite mindre än halvöppen. Tror det är övrekransdelen som behöver bytas men jag vet inte vilken modell denna är. Den har ingen märke på fabrikat. Någon som vet?

Den ser inte alls ut som övriga vattenutkastare där övrekransdelen har en egen fyrkantig nyckeldel. Den fyrkantiga nyckeldelen på min sitter på själva spindeln.

• Läckande vattenutkastare monterad på vägg med slangen ansluten, utan synligt fabrikat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en demonterad vattenutkastare som hålls i en hand, fokuserar på den övrekransdelen och spindeln.
    Skapa konto
det ser ut att fattas en o-ring.
Två delar av en koppling hålls isär, en o-ring saknas på den ena delen.
Skapa konto

D daugaard skrev:
det ser ut att fattas en o-ring.
[bild]
tack för svaret. Vilken o-ring borde jag skaffa i så fall?

Bästa svaret

Arvida Arvida skrev:
tack för svaret. Vilken o-ring borde jag skaffa i så fall?
förmodligen en likadan som den andra på samma del. kolla tex med nån vvs butik, finns säkert på typ biltema oxå

Hej @Arvida , jag har precis samma vattenutkastare, som också läcker när den öppnas. Kunde du fixa din ? Hur fick du loss delarna? Tack för svar :)

D davidas skrev:
Hej @Arvida , jag har precis samma vattenutkastare, som också läcker när den öppnas. Kunde du fixa din ? Hur fick du loss delarna? Tack för svar :)
Hej, fixade den genom att sätta ditt en o-ring köpt på någon vvs butik. Hopps det löser sig för dig också 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.