Hej

På husväggen har vi en vattenutkastare. Var dock en konstig 6-kantig grej. Försökte komma åt den men den åkte in i utkastaren. Ser helt konstig ut tycker jag. Min gissning ör att ett företag som skulle hjälpa mig med flytspackling försökte öppna ventilen med en bits och att den åkte in i. Någon som ser vad som hänt?

Edit: Lyckades ljusa upp en av bilderna så att man swr lite mer där i

• Grå vattenutkastare med en sexkantig detalj och blå tätning, märkt FM Mattsson på en husvägg. Gardena-koppling fäst på kranen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en blå och metallisk vattenutkastare med en skadad eller lös komponent, märkt med "GARDENA".
    Skapa konto
  • Närbild av en sexkantig vattenutkastare på en husvägg med inskjutet främmande föremål, mot bakgrund av en ljusare yta.
    Skapa konto
Reglerstången som går in till kranen på insidan av väggen är troligtvis av. Skaffa en utkastare som är hel och montera dit den istället.

Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Reglerstången som går in till kranen på insidan av väggen är troligtvis av. Skaffa en utkastare som är hel och montera dit den istället.
Tack för snabbt svar.
Är det standard? Tror inte modellen tillverkas längre?

Mvh
Jens

tommib
Gissar att det är denna del du ska ha men kolla modellnumret på din utkastare för säkerhets skull. Jag tror att hela bytet kan göras "framifrån", dvs du behöver inte ta isär kopplingarna inomhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.