Vadfan händer? Ny husägare som man är, upptäckte läckage runt detta röret som har ett lock ovanpå. Är detta min djupborrade brunn tro?
Tog bort locket och det stod vatten nästan ända upp i röret, vad kan jag göra?
Tog bort locket och det stod vatten nästan ända upp i röret, vad kan jag göra?
Ja lite har det runnit över, inte så det forsar ut vatten. Men lite blött i gräset runt röret.J jonaserik skrev:
Det når inte själva locket/elplinten iallafall
Du får hålla lite koll på nivån i bland. Nu är inte toppen tät mot metallröret ( foderrör ) så vattnet, det kan rinna mellan och ner utmed foderröret. Det som kan hända om det rinner konstant, att tomten kan bli vattensjuk, men det finns bot för det med. Så avvakta åtminstående till hösten, när blötan kommer uppifrån.V vesslan91 skrev:
Hur djupt är hålet, vet du det och när borrades det.
Klicka här för att svara

