Hej,
Har ett badrum som är helrenoverat januari -16. Idag när jag satt på duschen åt dottern såg jag att det kom en hel del vatten från bakom den vita ringen till höger i de övre rören. Det är varmvatten.
Jag har även provat en gång till med samma resultat.
Vad kan det bero på och nåt jag behöver vara orolig för?
Tacksam för snabb hjälp!
Har ett badrum som är helrenoverat januari -16. Idag när jag satt på duschen åt dottern såg jag att det kom en hel del vatten från bakom den vita ringen till höger i de övre rören. Det är varmvatten.
Jag har även provat en gång till med samma resultat.
Vad kan det bero på och nåt jag behöver vara orolig för?
Tacksam för snabb hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack, ska kolla. Vad jag sett kommer vattnet bakom den vita ringen och skarven är väl vid muttern? Är inte hemma just nu men kollar!N nikoman skrev:
Tack ska göra det, trodde inte det satt nåt innanför ringen eftersom den bara ska dölja rörgenomföringen. Borde väl också vara silikon runt hålet in i väggen? Det i så fall tyder väl på att vattnet kommer från ”rätt” sida väggen?Stefan N skrev:
Ok, nu har jag undersökt mer och filmat, vattnet kommer inifrån väggen. Sätter jag på duschen tar det ca 10sek innan det börjar rinna.
Hur åtgärdar man det här?
Hur åtgärdar man det här?



