909 läst ·
3 svar
909 läst
3 svar
Vattenfilter max/min tryck och flöde
Ska köpa vattenfilter och alla tillverkare anger olika max/min tryck och flöden. Hur ska man förhålla sig egentligen? Vår tryckströmbrytare slår idag till vid 2,5 bar och slår ifrån vid knappt 5 bar. Hydrofor. Filterna nedan kopplas in efter hydroforen.
Debe Eco FE:
Arbetstryck: 2-6 bar
Max 4 bar vid filtrering
Max 3 bar vid backspolning
Filtrena Mandio:
Arbetstryck: Max 6 bar
Europe:
Max 6 bar
Backspolning minst 2,5 bar
Hur ska Debe hantera att hydroforen ligger på 4 bar när automatiken initierar backspolning exv? och vad är det för tillfälle då arbetstrycket kan vara 6 bar för debe, låter som att den inte bör gå över 4 bar? 🤔
Debe Eco FE:
Max 4 bar vid filtrering
Filtrena Mandio:
Europe:
Max 6 bar
Hur ska Debe hantera att hydroforen ligger på 4 bar när automatiken initierar backspolning exv? och vad är det för tillfälle då arbetstrycket kan vara 6 bar för debe, låter som att den inte bör gå över 4 bar? 🤔
Hej,L LindhA skrev:Ska köpa vattenfilter och alla tillverkare anger olika max/min tryck och flöden. Hur ska man förhålla sig egentligen? Vår tryckströmbrytare slår idag till vid 2,5 bar och slår ifrån vid knappt 5 bar. Hydrofor. Filterna nedan kopplas in efter hydroforen.
Debe Eco FE:
Max 4 bar vid filtrering
Filtrena Mandio:
Europe:
Max 6 bar
Hur har det gått med din filterutredning? Vi har fått problem med att vår tryckströmbrytare sätts igen och diskuterar att försöka sätta in ett filter. Har du några tips eller råd?
Vi har köpt ett göingefilter kombi (eftersom vi har högt järn och mangan och vill få upp pH lite).L Leroy skrev:
Jag har läst att det är vanligt att man får rengöra det lilla hålet till trycksrrömbrytaren då och då.
Om ni inte redan gjort ett vattenprov från exv sgs (brunnsvatten.sgs.com) och utgå ifrån det för att projektera filter. Har ni bra vatten på analysen hade jag personligen nog inte satt ett filter för att avhjälpa tryckströmbrytaren utan gjort rent den. Men jag är ganska ny på eget vatten vill jag tillägga.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Munstycke till högtryckstvätt för att få maximal distans
Trädgårdsmaskiner -
Tryck öppna på maximera låda
Kök -
Kompressor stannar ej vid uppnått maxtryck
Verktyg & Maskiner -
Lågt varmvattentryck efter vattenfilter?
Vatten & Avlopp -
(Örebro) Vattenfilter Hague Watermax 62APQ och Wellmate 60l hydropress säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes