Har strul med mitt filter. Tidigare lät det kraftigt och hördes i hela huset när jag körde första delen med backspolning. Nu är det bara en krusning i brunnen. Injektorn med kp suger inte in vätska alls i andra steget. Har kollat och rengjort injektorn. Min misstanke är att det slammat igen med rost i tanken. Har tryckt ner ett rör för att kolla och det är ganska hårt. Finns det nåt sätt att få igång flödet? Har chockat tanken med kp direkt i 2 ggr och låtat det stå 3 tim. Nån som råkat ut för liknande problem?
 
Prova om du kan få in tryckluft till backspolningen. Bädden kan vara packad och måste lyftas.
Kan behövas göras flera ggr. Känn med något rör så det ej blivit klumpar,
 
Ska man trycka sönder kakan eller sabbar jag filtret då?
 
Körde med grovt armeringsjärn 4 ggr för en sista chansning och då kickade spolningen igång. Även injektorn funkar nu!
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
A and010 skrev:
Körde med grovt armeringsjärn 4 ggr för en sista chansning och då kickade spolningen igång. Även injektorn funkar nu!
Du får försöka känna så det inte är klumpar, då renar inte den delen utan delar av filtermassan behöver ersättas.
I de lite större öppna sandfiltren gick gubbarna på en spång med en kratta och kände igenom sandfiltren och hävde ur klumparna.
 
K kest skrev:
Du får försöka känna så det inte är klumpar, då renar inte den delen utan delar av filtermassan behöver ersättas.
I de lite större öppna sandfiltren gick gubbarna på en spång med en kratta och kände igenom sandfiltren och hävde ur klumparna.
Ok. Tack för tipsen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.