Hej
Jag behöver lite hjälp hur jag ska dra mina slangar för golvvärme. Golvytan är 32 kvadrat och jag tänker ha 2 slingor och kommer att använda 16mm slang. Slangarna kommer att läggas i träbjälklag se min halvdåliga skiss
Det svarta på skissen är hur reglarna ligger och den röda pricken är hål i vägg som slangarna ska gå igenom till golvvärmecentralen. Rummet ha ju ingen bra form
Jag behöver lite hjälp hur jag ska dra mina slangar för golvvärme. Golvytan är 32 kvadrat och jag tänker ha 2 slingor och kommer att använda 16mm slang. Slangarna kommer att läggas i träbjälklag se min halvdåliga skiss
Det svarta på skissen är hur reglarna ligger och den röda pricken är hål i vägg som slangarna ska gå igenom till golvvärmecentralen. Rummet ha ju ingen bra form
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp det stämmer har kommit över grejer lite här och där...... Har säkert kommit ner halva priset. Jag har redan vattenburen golvvärme sen tidigare och det var mycket lättare att lägga för där var rummen fyrkantiga...... Här är rummet en väldig jobbig formH huggan skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 957 inlägg
Eftersom reglarna ligger på den ledden så blir det svårt att lägga rätt, är det ytterväggar ?. Normalt så läggs första biten ( den varmaste ) längs med en yttervägg och tillbaka så det är två vid väggen, alltid svalast vid Y-vägg och sedan går man inåt. På mitten av rummet behövs det inte så mycket värme, så där kan returen gå. Hänger du med
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 957 inlägg
Är det ytterväggar så tänk på att det blir en hel del svalare utmed väggen och Johannes Carlssons skiss gör att i slutet av en slinga finns det nästan bara kallvatten var att värma närmast väggen, speciellt där slingorna möts på mitten
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 957 inlägg