Källaren ska genomgå en renovering i samband med att vi byter värmesystem till bergvärme. Vattenledningarna – till element, tvättstuga och framtida badrum – kommer framöver att delvis ta nya vägar och därför passar jag på att byta ut rubbet. Men hur funkar det med ledningarna till element och friskvatten (eller vad man nu ska kalla det...) – kan man skarva ut från elementledningarna till badrum, eller ska vattnet gå i separata ledningar? Hoppas någon förstår vad jag menar :)

Tror ni förresten att man kan dra rören själv och sedan anlita en rörkrökare att sköta påkopplingen till element och badrumsattiraljer?
 
C Chakawan skrev:
eller ska vattnet gå i separata ledningar? Hoppas någon förstår vad jag menar :)
Ja
 
T tergo skrev:
Ja
Tack!
 
Du får nog förtydliga frågan lite... Värmevattnet och friskvattnet ska såklart gå i egna ledningar. Exakt vart man koppla in ett avstick på ledningarna för att får värme och tappvatten i badrummet beror på förutsättningarna på plats.
 
useless useless skrev:
Du får nog förtydliga frågan lite... Värmevattnet och friskvattnet ska såklart gå i egna ledningar. Exakt vart man koppla in ett avstick på ledningarna för att får värme och tappvatten i badrummet beror på förutsättningarna på plats.
Ni har redan gett mig svar på (viktigaste) frågan. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.