Nytt badrum gammalt hus. Tak med delvis snedtak. Taket målat med Nordsjös system.
På en område kanske 10x10 cm har den släta väven släppt från gipsunderlaget. Det är alltså som en blåsa. Det syns inte på håll men finns ju där. Märktes först efter att allt är klart med färdigfärg och allt. Sitter på snedtaksdelen
Hur löser jag detta? Ignorera? Riva bort och sätta helt ny våd? Skära bort mindre bit? Går det att bygga spruta in primer/lim med nål, torkar det bakom inså fall?
Tacksam för råd.