Har flyttat in i ett nytt hus, och i bägge badrummen är inte tröskeln monterad en BKR.
Som jag läst och hört så ska ytan för uppvik mot tröskeln vara i linje med väggarna bredvid.
När jag påpekat det så får jag inget svar.
Ska man stå på sig, pga ev ifrågasättningar från försäkringsbolaget om det blir en vattenskada?
Som jag läst och hört så ska ytan för uppvik mot tröskeln vara i linje med väggarna bredvid.
Ska man stå på sig, pga ev ifrågasättningar från försäkringsbolaget om det blir en vattenskada?
Hur vet du att uppviket av tätskiktet inte finns ? Har du sett när det monterades?M MJG80 skrev:Har flyttat in i ett nytt hus, och i bägge badrummen är inte tröskeln monterad en BKR.
Är inte det jag ifrågasätter.Jonatan79 skrev:
Om du kollar bilden så livar inte tröskeln med vägg/dörrfoder
Kan det vara så att tätskiktet sitter emot tröskeln och att karmen livar med kaklet?M MJG80 skrev:Har flyttat in i ett nytt hus, och i bägge badrummen är inte tröskeln monterad en BKR.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 49 193 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 49 193 inlägg
Om du tror att branschreglerna inte är uppfyllda, är nog nästa steg att du tar in en besiktningsman t.ex. via BKR. Om företaget är med i BKR men inte följer branschreglerna, efter möjlighet att rätta, kan det bli utslängt ur BKR, vilket gör det svårare att få jobb framöver.M MJG80 skrev:
Klicka här för att svara