3 940 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Vårt nyrenoverade Kök (& och badrum)
Sida 1 av 2
Hej
Jag har i dagarna avslutat sommarens renovering =)
Nytt kök och badrum, jag skulle vilja ha lite åsikter både positiva och negativa! Jag kan ta det! Och kanske lite tips! finns ju småsaker kvar att göra / köpa.
Titta på lite bilder på http://www.tullgatan23.com/renovering/
Jag väljer att inte lägga upp några här då det bara blir bökigt för er att se denna sida.
Jag har i dagarna avslutat sommarens renovering =)
Nytt kök och badrum, jag skulle vilja ha lite åsikter både positiva och negativa! Jag kan ta det! Och kanske lite tips! finns ju småsaker kvar att göra / köpa.
Titta på lite bilder på http://www.tullgatan23.com/renovering/
Jag väljer att inte lägga upp några här då det bara blir bökigt för er att se denna sida.
Hej!
Köket ser fräsht och fint ut, grym skillnad, jag är dock skeptisk mot toalettsitsen i trä.. som dels har annan färg än bänkskivan i badrummet och dels bara inte passar in i resten av glas och klinker och porslins miljön. Jag skulle byta den mot vitt porslin eller fixa den i samma färg som bänkskivan. Men jag blir å andra sidan alltid nedröstad hemma när det gäller tyck och smak
Köket ser fräsht och fint ut, grym skillnad, jag är dock skeptisk mot toalettsitsen i trä.. som dels har annan färg än bänkskivan i badrummet och dels bara inte passar in i resten av glas och klinker och porslins miljön. Jag skulle byta den mot vitt porslin eller fixa den i samma färg som bänkskivan. Men jag blir å andra sidan alltid nedröstad hemma när det gäller tyck och smak
Njae det var inte så bökigt när allt kom omkring med tanke på att allt vatten och avlopp är bytt från källargolvet till kranarna så spelade det ju inte så stor roll.Borgman skrev:
Och jag har källare under och det gör ju saken väldigt mycket enklare!
Jo toalettsittsen är en kompromiss och senaste veckan har pengar blivit den allra största delen i kompromisserna! Detta var den billigaste sitsen vi hittade faktiskt så den spricker väl om en månad då kan vi köpa en roligare.lnetzel skrev:Hej!
Köket ser fräsht och fint ut, grym skillnad, jag är dock skeptisk mot toalettsitsen i trä.. som dels har annan färg än bänkskivan i badrummet och dels bara inte passar in i resten av glas och klinker och porslins miljön. Jag skulle byta den mot vitt porslin eller fixa den i samma färg som bänkskivan. Men jag blir å andra sidan alltid nedröstad hemma när det gäller tyck och smak![]()
Korsika från Mio, tyvärr blev det så att Mio la ner serien Korsika precis innan vi skulle börja bygga. så vi fick i all hast ge oss in och köpa visningsexemplaret i falköping.
Var i Jönköping på mio i helgen dom hade bara en stol kvar som var pris-satt till 50 spänn så nu har vi en reservstol också det är ju inte mycket att bråka om när mio har sånna priser (Någon sommar vikarie på mio som skrivit fel?) 50:- ... ;D
Var i Jönköping på mio i helgen dom hade bara en stol kvar som var pris-satt till 50 spänn så nu har vi en reservstol också det är ju inte mycket att bråka om när mio har sånna priser (Någon sommar vikarie på mio som skrivit fel?) 50:- ... ;D
Wow! Vilket lyft, det blev toppenfint!
(Fast det känns lite udda att diskbänkar och väggmonterade kranar åker ut ur de gamla köken...det ÄR lite läckert, hoppas att någon förbarmar sig och bevarar ett sådant kök-någonstans.)
(Fast det känns lite udda att diskbänkar och väggmonterade kranar åker ut ur de gamla köken...det ÄR lite läckert, hoppas att någon förbarmar sig och bevarar ett sådant kök-någonstans.)
Va är det för spisfläkt du har? Funderar på att köpa en liknande men är osäker på kvalitet m.m. Det finns ganska billiga på OnOff och DalaHemma men man vet ju inte hur de funkar.
Den är väldigt lik Thermex optica 660, den har vi funderat på till vårt kök (kostar runt 5500kr)gunne skrev:
http://www.thermex.se/sw4397.asp