Hej!
Öppnade upp sommarhuset, slog på vattnet och vips så började det läcka från vattenventilen högst upp på pumpen - det verkar som den sprack under vintern, trots att man tömde hela systemet (trodde jag, iaf!).
Är det lönt att testa en epoxy av något slag från typ Jula eller Byggmax, eller är det bättre att bara byta ventilen helt?
I bilden ser man sprickan, tacksam för alla tips och rekommendationer!
/Philip
Öppnade upp sommarhuset, slog på vattnet och vips så började det läcka från vattenventilen högst upp på pumpen - det verkar som den sprack under vintern, trots att man tömde hela systemet (trodde jag, iaf!).
Är det lönt att testa en epoxy av något slag från typ Jula eller Byggmax, eller är det bättre att bara byta ventilen helt?
/Philip
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tyvärr aldrig hört talas om att någon lyckats repa en sprucken ventil som ser ut på det sättet! Kanske en överjävligt skicklig lödare.P Philip OConnor skrev:Hej!
/Philip[bild]
Klicka här för att svara