3 453 560 läst ·
11 549 svar
3454k läst
11,5k svar
Värsta elkopplingen?
Då, får även jag bidra med nått 
En granne i närheten "vet hur man hanterar el" så när belysningen slutade fungera så fixade man sladden som tydligen hade gått sönder inne i lampan med lite ringledningstråd..
Lampan sitter alldeles intill en väl trafikerad gång/cykelväg.
Ena bilden visar var kabelbytet skedde efter reparationen
den andra lampans rostfria yttre..
En granne i närheten "vet hur man hanterar el" så när belysningen slutade fungera så fixade man sladden som tydligen hade gått sönder inne i lampan med lite ringledningstråd..
Lampan sitter alldeles intill en väl trafikerad gång/cykelväg.
Ena bilden visar var kabelbytet skedde efter reparationen
den andra lampans rostfria yttre..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elsäkerhetsverket nästa...
Om det är en vältrafikerad gång/cykelväg så borde du inte behöva oroa dig för att grannen kommer på vem som klagat heller...
Nu är det svårt att se på bilderna men var säker på att det verkligen är 230V och inte nåt lägre först...
Om det är en vältrafikerad gång/cykelväg så borde du inte behöva oroa dig för att grannen kommer på vem som klagat heller...
Nu är det svårt att se på bilderna men var säker på att det verkligen är 230V och inte nåt lägre först...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det är ju ganska svårt att SE vilken spänning det är 
Redigerat av moderator:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Såhär kan man också fixa en ny belysningspunkt om det är mörkt i källartrappen

Försök att ta ner storleken på bilderna innan ni postar dem, det tar ju en vecka (nästan) att få ner en bild med mitt mobila bredband när det är på det humöret
Nu gick det med ISDN-hastighet, så det tog några minuter att få upp tråden...
Hade jag kunnat få ADSL så hade jag tagit det
Hade jag kunnat få ADSL så hade jag tagit det
Vissa bildlagringssajter är otroligt långsamma, så även med 50mbit tog det en stund.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg

Fick denna roliga bild av min bror fotat från en amerikansk manual till in-wall högtalare
Var på visning på en villa i helgen. Huset var byggt 1939 men all el var omgjord under de senaste fem åren stod det i broschyren
Kunde inte med att ta fler bilder men det var de värsta klåpar lösningarna jag har sett.
Jag tror att allt måste göras om, om inte annat så för att få det någorlunda estetiskt...
Inte en slang gick hela vägen in i skåpet...
Kunde inte med att ta fler bilder men det var de värsta klåpar lösningarna jag har sett.
Jag tror att allt måste göras om, om inte annat så för att få det någorlunda estetiskt...
Inte en slang gick hela vägen in i skåpet...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Usch det där sticker verkligen i ögonen lillePer. Tala om noll planering och känsla för estetik. Ser dessutom ut som normkomponenter från det ökända M:et
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Krokig och "fin" EKKRikard Ågren skrev:
SKX ("Lampsladd") vad gör den där?
Förskruvningen till gammeldosan "lite lös"
Spikklammer (förutom lite vinglig) direkt i gips? (Sitter inte så bra
Min blygsamhet förhindrar mig att bidra med en bild på hur det ser ut efter att jag plockat ned en gammal lysrörsarmatur och temporärt ersatt denna med en hög Wago 222 plintar...(Armaturen agerade nämligen kopplingsdosa för belysning mm i garaget....) Inte speciellt "farligt" men det ser inte så bra ut...
Wago 222- jättebra när man inte orkar skruva ur säkringen och vet vad man gör...
Wago 222- jättebra när man inte orkar skruva ur säkringen och vet vad man gör...