Jorden tycks saknas också.

D Daniel 109 skrev:
Jorden tycks saknas också.
Finns ingen jord framdragen typ någonstans förutom badrum, kök och ytterbelysning

hsd
G ekaa88 skrev:
Kanske inte så illa kopplat men fruktansvärt illa monterat.
Förra ägaren hade fäst en ytterbelysning med smältlim på kopplingsdosan i trappan inomhus. Det har aldrig suttit nån ljuskälla där i under tiden vi bott här. Jag satte i en halogenspott och när vi skulle gå hemifrån igår tyckte jag lyset i trappen var märkligt. Visar sig att värmen smällt limmet och lampan lutade mot väggen som varvsinnessjukt varm. Vet inte om nått kunnat hända, men jag kunde inte ta i armaturen utan tjocka handskar pga värmeutvecklingen.
[bild]
Ähh, har Ni inte hört talas om doslim ;)

• Gilla
jeppe42 och 1 till
  • Laddar…
Rätt farligt att sätta i fel lampa med, låter ju inte korrekt om armaturen blir så varm att den inte går att ta på, kan ju bli farligt även om den vore korrekt monterad på väggen

P Pumba skrev:
Rätt farligt att sätta i fel lampa med, låter ju inte korrekt om armaturen blir så varm att den inte går att ta på, kan ju bli farligt även om den vore korrekt monterad på väggen
Ja jag lärde mig nått den hårda vägen kan man säga

Tycker det ser ut som en upp-ner-spott som ska sitta utomhus.
När lampan sitter som den ska så ska inte väggen bli varm.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E eal skrev:
[bild]
Man undrar ju hur långa skruvarna är...

/Andreas
Hahah min förhoppning 45långa minst så man vet att det sitter

Såg en riktig specialare på nyår hos en vän. Bad honom att omedelbart slänga den och investera i en ny förgreningsdosa:rofl: Överbelastad gammal förgreningsdosa med flera sladdar och elkontakter på ett stökigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Han har iallafall varit seriös och investerat i ett riktigt skarvblock för 19:90...

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Och en lampknapp för 19.90..:D

och en ny förgreningsdosa kunde han få för dessa pengar!

Fast då får han inte en som passar i ett jordat uttag och kan användas för ojordade stickkontakter.

20087863.jpg
Han får givetvis följa reglerna som alla andra.
Inte försöka använda ojordade stickkontakter fel.

Precis. Det bästa är att karva ur stickpropparna så att dom passar i jordade uttag. Då slipper man ha en särskild dosa just till dom.

• Gilla
  • Haha
SysterNett och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Precis. Det bästa är att karva ur stickpropparna så att dom passar i jordade uttag. Då slipper man ha en särskild dosa just till dom.
Så har väl aldrig någon gjort?!:rolleyes::cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.