richardtenggren
Har du missat Solsidan? ;)

Alfredo Alfredo skrev:
och här fick jag något att googla och lärde mig något nytt.

"Lade" var ordet sa Bull...:surprised::cry:
”Led” sa Bill.

Gillar att man lyckats utnyttja båda uttagen ändå

• Eluttag ovanför rör med två kablar anslutna, en kabel kring röret och en genom röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Papphammar666 och 13 till
  • Laddar…
Gäller ju bara att planera placeringen noggrannt

5
Hönan eller äģget?

Gissar på innovativ röris ;)

tommib
Ja, eller väldigt skicklig elektriker...

JanneJanne123
Vet inte hur många av er som också är med i den beryktade Facebook-gruppen ”Vi som vill koppla el säkert hemma”, men här kommer en godbit som tydligen har installerats av en budfirma som också var ”elektriker”.
Tvättmaskin och torktumlare staplade asymmetriskt i ett hörn bredvid en tvättho och väggskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Är den en anslutningsdosa med en maskin (svart sladd) och en grenkontakt (vit sladd) fast installerad?

JanneJanne123
Yes. Sladden räckte tydligen inte, så ”installatören” bad att få slakta en grendosa och kopplade in den fast i dosan.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Yes. Sladden räckte tydligen inte, så ”installatören” bad att få slakta en grendosa och kopplade in den fast i dosan.
Bra initiativ! Då går det ju lätt att koppla ur maskinen vid städning osv.

;)

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
Göran.W
Att dom gjort så beror på att sladden är för kort och monterar man längre sladd på maskinen slutar garantin gälla på maskinen.
Jag brukar be dom ringa en elektriker som sätter upp ett uttag på ett lämpligt ställe.

Göran.W Göran.W skrev:
Att dom gjort så beror på att sladden är för kort och monterar man längre sladd på maskinen slutar garantin gälla på maskinen.
Jag brukar be dom ringa en elektriker som sätter upp ett uttag på ett lämpligt ställe.
Varför skulle garantin upphöra?

• Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
Det gör den inte. Om man gör den typen av ingrepp kan tillverkaren enbart komma undan garantiansvar om de kan visa att skadan är orsakad av ingreppet.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
D Dub361 skrev:
Varför skulle garantin upphöra?
" Förändring av produkten" brukar innebära förlust av garanti.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.