Usa ?

Offtopic
Varför blir det små bokstäver i Usa, när jag postar meddelandet, fast jag skriver med stora bokstäver och de är stora ända tills jag postar?
testade både med chrome och explorer....

Redigerat:
Tänkte du på eluttagen ?:)

Med vänlig hälsning, fremax

Ja både uttagen och centralerna + rören för inkommande el

Visst, det var ju snyggt klamrat. Jag tycker att om man tänker slösa hela väggytan på att klamra kabel kan man lika bra ta till ett bredare skåp så blir det antagligen lättare att hålla ordning inne i skåpet också.

Men jag är inte elektriker. Och jag kan erkänna att jag har förlagt kablar på snedden för att slippa skarva när jag har flyttat grejer....så jag ska väl inte säga något.

• Gilla
yxis
  • Laddar…
Helioz skrev:
Bästa elkopplingen?
Den där bilden var väldigt off topic. Borde nästan bli en varning. :p

Men jädrigt snyggt, i alla fall tills man behöver ändra något...

Ska man vara petig, så borde väl kabeln mellan de två uttagen ha en klammer också ;)

• Gilla
orparn och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tycker inte det var snyggt klamrat, snarast fult. Men det är nästan omöjligt att få det där riktigt snyggt.
(dvs jag säger att jag knappast hade lyckats bättre själv)

Men snygg bild är det i alla fall, som ett litet konstverk.

Hade lägenheten uthyrd i andra hand och när hyresgästerna lämnat upptäckte vi att kristallkronan var flyttad och vid närmare koll hittade vi denna kreativa lösning. Man är ju ingen elektriker men nåt säger mig att det inte är ok :)

IMG-20140823-WA0005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG-20140823-WA0004.jpg
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Snajdigt!:wow:
hade varit bättre att sno ihop tåtarna och linda vanlig kontorstejp runt...

WillyWonka skrev:
Hade lägenheten uthyrd i andra hand och när hyresgästerna lämnat upptäckte vi att kristallkronan var flyttad och vid närmare koll hittade vi denna kreativa lösning. Man är ju ingen elektriker men nåt säger mig att det inte är ok :)
Strömmen finner vejen :)

[video=youtube;efQLSyQQEOM]https://www.youtube.com/watch?v=efQLSyQQEOM[/video]

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
kontors teip är inte gratis

Det finns en naturlig förklaring. Den gamla kronkopplingskontakten passar inte ihop med nyare typer av honor. Vill han göra någon åverkan på lampan så blev den farligheten en lösning.

Naturligtvis skulle kontakten ha tagits bort eller bytts till en modern variant.

Med risk för att göra bort mig så tror jag nog detta kvalificerar in. Jordningen består av skalet på en EKLK, vad jag kan se. Finns det kabeltyper som ser ut som en EKLK men har en biledare som är av rätt material och area för att användas som skyddsjord?
Jordning.JPG
Skapa konto

Det har förekommit förr eklk liknande kablar där jorden var biledaren. Är det bara 10 a säkring är det inget större problem att låta den vara kvar. Sätter man dit en skyddsbarriär extra iform av en jordfelsbrytare är ingen risk.

Man kan förbättra jordskarvningen med en wago 222 3 hål. Då skarvar jorden i den samt ansluter en kabelstump för att jorda metalldosan. Man isolerar även flätan så att den inte skapar några problem i dosan med gul/ grön tape eller slang.

Redigerat:
Jonas L 84 skrev:
Med risk för att göra bort mig så tror jag nog detta kvalificerar in. Jordningen består av skalet på en EKLK, vad jag kan se. Finns det kabeltyper som ser ut som en EKLK men har en biledare som är av rätt material och area för att användas som skyddsjord?
Om inte annat så är det kreativt att använda golvlisten istället för kabelklammer..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.