3 487 282 läst ·
11 648 svar
3487k läst
11,6k svar
Värsta elkopplingen?
Hör nog inte hit men roligt ändå.
Var och felsökte på lite element hos en kund. Efter många om och men så hitta jag felet. Stick proppen var full med döda myror.
Det andra jobbet var även idag en felsökning på ytterbel som inte vill slockna. Hittade skymningsreläet tillslut.
Var och felsökte på lite element hos en kund. Efter många om och men så hitta jag felet. Stick proppen var full med döda myror.
Det andra jobbet var även idag en felsökning på ytterbel som inte vill slockna. Hittade skymningsreläet tillslut.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Verkar ju vara utom räckhåll för barnen men det sär ju förfärligt ut. Kunde ju lika gärna anslutits med en "sockerbit"harka skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Gårdagens "Byggahus.se och bekanta" träff resulterade i ytterligare en bild på resturangel...
http://www.byggahus.se/forum/verkty...e-malardalingar-och-andra-13.html#post1808623
Placerad i övre brösthöjd strax vänster om handfatet på kundtoaletten.
Fasen saknar wago... Funderade på att sluta nolla och jord för att testa JFB, men fegade ur med all rätt.
http://www.byggahus.se/forum/verkty...e-malardalingar-och-andra-13.html#post1808623
Placerad i övre brösthöjd strax vänster om handfatet på kundtoaletten.
Fasen saknar wago... Funderade på att sluta nolla och jord för att testa JFB, men fegade ur med all rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du går väl inte efter färgen på tråden för då är det bara 50% chans att det är rätt, I min lilla stad är ca 80% av dom g:a svarta nolla och ca 20% av dom vita. Men det är olika över hela landet och inom olika "orter".
Ja, trodde alla riktiga hemmapulare alltid hade med sig en Phasen och några wago/torix i bakfickan 
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 165 inlägg
Jo, men problemet är att det är så surt att göra elarbeten nära spänning med en Leatherman tool...Realdoolar skrev:
Haha, påminner mig om min brors billetande på blocket. En mupp hade skrivit att hans bil var nybesiktigad. Mycket riktigt var den det, men med 4 st tvåor. Min bror hade kört 10 mil i onödan.Odjuret skrev:


