Då har vi två fall, fler bud?

PS. I Sverige fanns 4 656 000 hushåll år 2011 enligt SCB ;). Antalet elspisar torde ligga där någonstans också.

Ja, jag är ganska obekant med fuljordning. Jag kan inte minnas ett enda tillfälle där jag stött på det.

Fuljordning är ju motsatsen.. Hade det på alla uttag i en gammal lägenhet innnan den gamla tråden byttes ut och JFB sattes in.

Slugge skrev:
Fuljordning är ju motsatsen.. Hade det på alla uttag i en gammal lägenhet innnan den gamla tråden byttes ut och JFB sattes in.
Ja, naturligtvis. Nu var det sent. Men jag har inte varit med om fulnolla heller, vad jag kan minnas.

För en tid sen så besökte jag ett mathak och behövde låna badrummet, jag kliver in och får se att ljuset kommer från ett oväntat håll.

Det är alltså en lysrörsramp som står lutad mot väggen, kabeln är lite svår att se men från rampen så går den ner mot golvet och smiter sen ut under dörren och vidare in i själva restaurangdelen där den med stickpropp satt i ett vanligt vägguttag.

2013-03-12 21.03.49.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På andra bilden har vi en skarvdosa som inte riktigt befinner sig i sin rätta miljö.

2013-03-29 15.47.08.jpg
Skapa konto

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Var inne på lokala puben i söndags och såg hur kreativt man kan koppla in en handdukstork.

Det jag tyvärr inte fick med på bilden är att torken är inkopplad i taklampan. Och nej, inte så att de har delat rör eller så. Utan den går igång när lampan är igång, och stängs av när lampan släcks.

20130401-180032.jpg

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
oobum skrev:
Var inne på lokala puben i söndags och såg hur kreativt man kan koppla in en handdukstork.

Det jag tyvärr inte fick med på bilden är att torken är inkopplad i taklampan. Och nej, inte så att de har delat rör eller så. Utan den går igång när lampan är igång, och stängs av när lampan släcks.
/QUOTE]
Aha, så att varmluftstorken står och bullrar så länge gästen är där med lyset tänt? Då lär det vara minimala kötider till den muggen!

Asgarvad skrev:
oobum skrev:

/QUOTE]
Aha, så att varmluftstorken står och bullrar så länge gästen är där med lyset tänt? Då lär det vara minimala kötider till den muggen!
Njae, torken i sig har en sensor som känner av om man har händerna under.

Dock satt det en timer på lampan, dvs man trycker och det är tänt i säg 10 minuter. så Det släcktes när jag stod och torkade händerna.

oobum skrev:
Asgarvad skrev:
Dock satt det en timer på lampan, dvs man trycker och det är tänt i säg 10 minuter. så Det släcktes när jag stod och torkade händerna.
Haha, ingen hit att stå med blöta händer och kiss i sandalerna på en mörk toalett där någon lekt plockepinn med fasledarna! :D

oobum skrev:
Asgarvad skrev:
Njae, torken i sig har en sensor som känner av om man har händerna under.

Är det bara jag som reagerar på det faktum att någon var på muggen på den lokala puben i 10 minuter? Du måste ha ätit något riktigt dåligt alltså! X)

• Gilla
danielandersson och 2 till
  • Laddar…
Det är inte jag som varit på den muggen: Det är ju oobum

Nyfniken skrev:
oobum skrev:
Haha, ingen hit att stå med blöta händer och kiss i sandalerna på en mörk toalett där någon lekt plockepinn med fasledarna! :D
Men, rent personsäkerhetsmässigt, vad är egentligen problemet? Om man antar att man har kopplat in skyddsjorden korrekt så är väl egentligen det enda problemet att timern/brytaren till lampan inte är gjord för att bryta den ström som torken drar. Om torken är dubbelisolerad (vilket väl är troligt?) så är det bara en marginellt större risk om den inte är jordad...

ullberg
Från hotellet jag bodde på inatt:

ImageUploadedByByggahus.se1365842829.961669.jpg
Skapa konto

Något nedsatt IP-klass. "Oj, Vi ska titta på det" blev kommentaren, hoppas det blir så...

(Råkade få med bilden dubbelt, verkar inte gå att få bort från appen)

• ImageUploadedByByggahus.se1365842813.094147.jpg
Bra om man vill bli lite extra vaken kanske.

Ser ju inte så fint ut men IP borde vara samma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.