galento
Mats-S Mats-S skrev:
Ja herregud, PK-Sverige förnekar sig aldrig :crysmile:

Tråden handlar om vedförsäljning, men givetvis ska PK-nissarna kapa tråden för att TS kört med några epitet som vi vanliga "svenne banan" mycket väl förstår vad han menar med, rasism är något TOTALT annat än det TS skriver :mad:
Ja , förbannat löjligt att dra upp rasism som exempel vad TS skrev. Hur många är inte de invandrare som gapar rasist så fort nåt inte passar.

Men åter till vedpriser , inte konstigt om man vill tjäna lite extra på veden nu men när man jobbade med detta så var regeln att aldrig lyfta av eller tippa vedlasset förrän betalning var klar . Finns en massa skojare bland köpare också.

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja , förbannat löjligt att dra upp rasism som exempel vad TS skrev. Hur många är inte de invandrare som gapar rasist så fort nåt inte passar.
Jojo, välkommen till det nya Sverige. tragiskt eller kanske tragikomiskt hur vissa formligen lusläser allt för att hitta en anledning att kalla någon för rasist. Ynkligt!

Och till veden, jag är glad att jag bor på landsbygden där vedeldning både är accepterat i tätorten och mycket vanligt på bygda'.
Här där i princip alla är vana eldare är sureldning inget problem, vedtjuvar eller "vedloffare" (kul uttryck, inget jag hört tidigare) har vi heller inte än så länge. så de flesta här sitter lugnt i båten.

• Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Jag antar att "Tattar-Tomas" är från Tattamåla. Obs riktigt ortsnamn i Småland! Har en nära släkting som växte upp där.
Eller kanske rentav från Tattarback som är någonstans i Närpes men just nu minns jag inte i vilken by i kommunen.

H heimlaga skrev:
Eller kanske rentav från Tattarback som är någonstans i Närpes men just nu minns jag inte i vilken by i kommunen.
Om Glenn är från Götet är nog Tomas från Tattby, Saltsjöbaden, en del har ju 'bonntur' och föds på rätt ställe.

Har du @heimlaga nått emot finska pinnar?

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om Glenn är från Götet är nog Tomas från Tattby, Saltsjöbaden, en del har ju 'bonntur' och föds på rätt ställe.

Har du @heimlaga nått emot finska pinnar?
Ingen aning. Vet inte vad det är.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
galento
mikethebik mikethebik skrev:
Jojo, välkommen till det nya Sverige. tragiskt eller kanske tragikomiskt hur vissa formligen lusläser allt för att hitta en anledning att kalla någon för rasist. Ynkligt!

Och till veden, jag är glad att jag bor på landsbygden där vedeldning både är accepterat i tätorten och mycket vanligt på bygda'.
Här där i princip alla är vana eldare är sureldning inget problem, vedtjuvar eller "vedloffare" (kul uttryck, inget jag hört tidigare) har vi heller inte än så länge. så de flesta här sitter lugnt i båten.
Ja samma här , det är många som eldar och har vana av detta. Vedloffare är första
gången man hör.

H heimlaga skrev:
Ingen aning. Vet inte vad det är.
Om det är finska pinnar du inte känner till så är det väldigt goda kakor.

Finska pinnar kakor på en tallrik dekorerade med strösocker och hackade mandlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom det är fredag får jag väl tillägga att jag alltid brukar "vända" på det och säga pilska finnar...

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…

[bild]

Eftersom det är fredag får jag väl tillägga att jag alltid brukar "vända" på det och säga pilska finnar...
Bor du kanske i finnmarken?

Redigerat:
Jag är stolt solnatattare och hugger min egen ved av egna träd. Var är min plats i den här tråden?

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag är stolt solnatattare och hugger min egen ved av egna träd. Var är min plats i den här tråden?
#54, just nu näst nyaste inlägget;)

• Haha
  • Gilla
antett och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hedersmedlem.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…

[bild]

Sambon som har släkt från Göteborg skulle säkert säga det samma. Jag kände inte till den sortens "kakor" ..... som skulle kallas småbröd på finlandssvenska.

• Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
J
Det finns gott om ved till bra pris för en som har lust att köra 4-5 timmar med släp, lasta på och köra tillbaka.
Problemet är att folk är lata, de vill helst ha det hemkört och betalar bra för det.
Jag tror inte ens att det lönar sig att elda ved inköpt för 2500 kr per kubik.
Billigare blir det med värmepumpen.

S
Viktor.J Viktor.J skrev:
Bara för att ett ord var accepterat så betyder det inte att det inte används som nedvärderande eller att det inte fanns andra med neutrala ord som inte användes.
I framtiden kanske man använder öknamnet "Victor.J" som namn på någon som tar sig själv på för stort allvar.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S BTR skrev:
I framtiden kanske man använder öknamnet "Victor.J" som namn på någon som tar sig själv på för stort allvar.
Iallafall är det svårt att ta någon på allvar som inte kan stava ett namn rätt även om han skriver av det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.