34 348 läst ·
144 svar
34k läst
144 svar
Varning för "vedloffare"
Ja , förbannat löjligt att dra upp rasism som exempel vad TS skrev. Hur många är inte de invandrare som gapar rasist så fort nåt inte passar.Mats-S skrev:
Men åter till vedpriser , inte konstigt om man vill tjäna lite extra på veden nu men när man jobbade med detta så var regeln att aldrig lyfta av eller tippa vedlasset förrän betalning var klar . Finns en massa skojare bland köpare också.
Jojo, välkommen till det nya Sverige. tragiskt eller kanske tragikomiskt hur vissa formligen lusläser allt för att hitta en anledning att kalla någon för rasist. Ynkligt!galento skrev:
Och till veden, jag är glad att jag bor på landsbygden där vedeldning både är accepterat i tätorten och mycket vanligt på bygda'.
Här där i princip alla är vana eldare är sureldning inget problem, vedtjuvar eller "vedloffare" (kul uttryck, inget jag hört tidigare) har vi heller inte än så länge. så de flesta här sitter lugnt i båten.
Ja samma här , det är många som eldar och har vana av detta. Vedloffare är förstamikethebik skrev:
Jojo, välkommen till det nya Sverige. tragiskt eller kanske tragikomiskt hur vissa formligen lusläser allt för att hitta en anledning att kalla någon för rasist. Ynkligt!
Och till veden, jag är glad att jag bor på landsbygden där vedeldning både är accepterat i tätorten och mycket vanligt på bygda'.
Här där i princip alla är vana eldare är sureldning inget problem, vedtjuvar eller "vedloffare" (kul uttryck, inget jag hört tidigare) har vi heller inte än så länge. så de flesta här sitter lugnt i båten.
gången man hör.
Sambon som har släkt från Göteborg skulle säkert säga det samma. Jag kände inte till den sortens "kakor" ..... som skulle kallas småbröd på finlandssvenska.mikethebik skrev:
Det finns gott om ved till bra pris för en som har lust att köra 4-5 timmar med släp, lasta på och köra tillbaka.
Problemet är att folk är lata, de vill helst ha det hemkört och betalar bra för det.
Jag tror inte ens att det lönar sig att elda ved inköpt för 2500 kr per kubik.
Billigare blir det med värmepumpen.
Problemet är att folk är lata, de vill helst ha det hemkört och betalar bra för det.
Jag tror inte ens att det lönar sig att elda ved inköpt för 2500 kr per kubik.
Billigare blir det med värmepumpen.