Läs artikel Byggnadsarbetaren den 4/2-25

Beställde badrumsjobbet via Bauhaus – då inleddes en två år lång mardröm​

Sara kontaktade Bauhaus i sin förhoppning att arbetet med det nya badrummet skulle ske korrekt. Det blev precis tvärtom. Mängder av fel, intyg på falska grunder och företag med BKR- och Säker Vattenauktorisation som utförde besiktningen – via FaceTime.
https://www.byggnadsarbetaren.se/be...a-bauhaus-da-inleddes-en-tva-ar-lang-mardrom/

• Wow
  • Arg
Elektra och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Klarspråk Klarspråk skrev:

Sara kontaktade Bauhaus i sin förhoppning att arbetet med det nya badrummet skulle ske korrekt. Det blev precis tvärtom. Mängder av fel, intyg på falska grunder och företag med BKR- och Säker Vattenauktorisation som utförde besiktningen – via FaceTime.
[länk]
Välgrundad varning, min granne köpte en ny VC med installation från Bauhaus, det hela slutade med en total renovering av hela badrummet ...

• Wow
  • Gilla
Elektra och 3 till
  • Laddar…
Köper inte mer avancerade artiklar än skruv därifrån längre. (Lite av en lögn men på den nivån, deras tjänster skulle jag inte ta i med tång).

• Gilla
Hellwiz och 5 till
  • Laddar…
För ca 8 år sedan beställde jag ett nytt dörrlås Yale doorman classic inklusive installation från Bauhaus till mitt förra hus. Det funkade klockrent med leverans och installation då.

Men visst mycket har hänt på 8 år och nu vet jag inte om jag skulle våga göra om samma beställning med tanke på vad ni andra har för erfarenheter med Bauhaus.

• Gilla
BECKSVART och 1 till
  • Laddar…
Skymag Skymag skrev:
För ca 8 år sedan beställde jag ett nytt dörrlås Yale doorman classic inklusive installation från Bauhaus till mitt förra hus. Det funkade klockrent med leverans och installation då.

Men visst mycket har hänt på 8 år och nu vet jag inte om jag skulle våga göra om samma beställning med tanke på vad ni andra har för erfarenheter med Bauhaus.
Det är förvisso en avsevärd skillnad mellan en total badrumsrenovering och att installera ett lås 🙄

• Gilla
Riemann och 6 till
  • Laddar…
H

[länk]
Tog in en offert på badrumsrenovering, för 10 år sedan, den var dubbelt dyr än hos de andra.
Det är otroligt jobbigt med oseriösa företag, mycket frustration, tid, pengar och kraft går åt.

• Gilla
Klarspråk
  • Laddar…
K
Varför har hon betalat 250k? Oavsett om det går via Bauhaus eller hantverkarfirma så är det ju generalfel nr 1 att betala innan det är klart, besiktigat och godkänt

• Gilla
Currywurst och 3 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Varför har hon betalat 250k? Oavsett om det går via Bauhaus eller hantverkarfirma så är det ju generalfel nr 1 att betala innan det är klart, besiktigat och godkänt
Absolut fel att betala i förskott, men ursäktar inte skadorna.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
K
Nu förstår jag inte, hur skulle betalningen ursäkta skadorna? Oavsett betalningsmetod och när betalning sker

K kniv skrev:
Nu förstår jag inte, hur skulle betalningen ursäkta skadorna? Oavsett betalningsmetod och när betalning sker
Vi måste kunna lita på intyg, dokumentation o utfästelser.
Vi som anlitar hjälp ska känna oss trygga
Det är min åsikt!
Ingen vill bli lurad, oavsett ...

• Gilla
  • Älska
LaszloToth och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
B Bästerortarn skrev:
Det är förvisso en avsevärd skillnad mellan en total badrumsrenovering och att installera ett lås 🙄
Då har du inte installerat en yale doorman😜

• Haha
Jenpet och 4 till
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Då har du inte installerat en yale vad
Då har du inte installerat en yale doorman😜
Vad menar du???

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
K
Vi måste kunna lita på intyg, dokumentation o utfästelser.
Vi som anlitar hjälp ska känna oss trygga
Det är min åsikt!
Ingen vill bli lurad, oavsett ...
Absolut, men du skrev
Absolut fel att betala i förskott, men ursäktar inte skadorna.
Som om att jag insinuerat att skador skulle vara okej. Speciellt med förskottsbetalning. Så du har snurrat ihop ditt resonemang lite.

Om det nu så skett, det vet vi inte utifrån artikeln, där står endast att det har betalats. Ingen info om när/hur

Davidbagare
Vad menar du???
I klarspråk (host host) var jag ironisk och menade att det ibland kan kännas som att det är lika bökigt att installera en yale doorman som att renovera ett helt badrum.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
I klarspråk (host host) var jag ironisk och menade att det ibland kan kännas som att det är lika bökigt att installera en yale doorman som att renovera ett helt badrum.
Jag installerade ett yale doorman själv. Nu är jag sjukpensioner....

• Haha
  • Wow
  • Gilla
EvertL och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.