Jag tar tillbaka det där om "Mot bättre vetande". Fick ytterligare ett svar som var andas hästhandlarfasoner och en Går-det-så-går-det-mentalitet.

joflopp skrev:
Jag tar tillbaka det där om "Mot bättre vetande". Fick ytterligare ett svar som var andas hästhandlarfasoner och en Går-det-så-går-det-mentalitet.
Ja han kan ju knappast hävda att han inte vet att det INTE är en Bosch längre...
Och således är inte beskrivningen av varan korrekt.. :(

Nimajneb skrev:
synden straffar sig självt, kolla in feedbacken på potentielle köparen SnickarPelle.
[länk]

:D:D
Kanske något att ta efter för att sabotera lurendrejeriannonser? :rolleyes:

Undrar om man inte borde kunna kontakta ex vis Bosch direkt istället och anmäla en annons. De om någon borde kunna så att säga "slå näven i bordet" till Tradera. Det är ju deras grejer folk försöker förfalska och det i sin tur kan dra ner varumärket.

Nimajneb skrev:
synden straffar sig självt, kolla in feedbacken på potentielle köparen SnickarPelle.
[länk]

:D:D
Kollar man på omdömen så ser man att i alla fall säljaren är nöjd. Han fick alltså betalt för skräpet...

Hej

E lite putt på tradera då jag själv ropade in en mp4 spelare som e identisk med Ipod
Efter ett tag så tröttnade jag på den och lade ut den själv.
Skrev "Ipod plagiat" i rubriken (detta va självklart uppenbart om man tittade på hur den såg ut)och vips efter ett dygn så va den bortplockad med ett varningsmejl i min inkorg om reglerna.
Samtidigt så fanns mer än 100st likadana taiwan loockalike i auktionerna fast där stod det inte att de va plagiat så jag ändrade annonsen till "mp4 spelare 2gb) och vips så gick de bra
/P

Thomas59
Stefan N skrev:
Klockan ser ok ut, han kan ju köpt "Boschen" i tron att den va ok och inte fattat att det va en kopia.
Tycker du?

Jag tycker den ser ut som en "klockren" kopia men det kan ju vara otroligt taskiga bilder:blushing:.

Har iofs ingen Wings men några andra modeller med stålarmband och läderarmband att jämföra med. Bara en sån sak som att armbandet inte verkar passa, ser platt ut och har taskiga sömmar. Stålarmbandet uppvisar också typiska fejkkännetecken.

Fejkade certifikat och annat köps idag lika lätt som själva fejkklockan. Pris i Kina tex är 100-200 kr. Med lite volymköp kan du komma ner ännu lägre.

Således svårt, om inte omöjligt att avgöra säkert bara på bilden men jag skulle inte satsa mitt livs besparingar på att den är äkta.

Redigerat:
Jag raderade inläggen angående Bosch sticksågen, det finns inget som talar för att det är en kopia, den ser helt normal ut, och eftersom det inte är så kul att hamna i denna tråd med en OK maskin så suddade jag inläggen.

//Moderator

Daniel_N skrev:
Jag raderade inläggen angående Bosch sticksågen, det finns inget som talar för att det är en kopia, den ser helt normal ut, och eftersom det inte är så kul att hamna i denna tråd med en OK maskin så suddade jag inläggen.

//Moderator
Ok, men det är ok att fundera över andra objekt med länk till annonsen? För vem kan med 100% säkerhet avgöra vad som är äkta och inte? Men då kan jag kanske skicka PM till dig framöver och få expertsvar?

Ursäkta min ton, men det hade varit intressant att höra lite ang avsändaren på annonsen. Kan ju vara stulet gods och då vill jag ju ha tips!

Det är absolut OK att fundera, och självklart blir gränsdragningen mellan vad som är lämpligt att lägga upp här för bedömning, och vad som är mindre lämpligt, svår att göra. Har du något som pekar mot att Boschen skulle vara en kopia (förutom att säljaren kallade sig för "Bosch") så skicka mig gärna ett PM så ska jag titta på det igen.

Jag tror att denna tråd kan ha en stor genomslagskraft och påverkan, därför är det viktigt att rätt saker, dvs kopior etc, hamnar här. Ibland kan det naturligtvis vara svårt att veta vad som är en kopia, och då är det OK att lägga upp en bild och fråga, men om det inte finns något som talar för att det är en kopia så kommer jag efterhand att radera sådana inlägg.

Vad fanns det för andra objekt med länk till annonsen?

Daniel_N skrev:
Det är absolut OK att fundera, och självklart blir gränsdragningen mellan vad som är lämpligt att lägga upp här för bedömning, och vad som är mindre lämpligt, svår att göra. Har du något som pekar mot att Boschen skulle vara en kopia (förutom att säljaren kallade sig för "Bosch") så skicka mig gärna ett PM så ska jag titta på det igen.

Jag tror att denna tråd kan ha en stor genomslagskraft och påverkan, därför är det viktigt att rätt saker, dvs kopior etc, hamnar här. Ibland kan det naturligtvis vara svårt att veta vad som är en kopia, och då är det OK att lägga upp en bild och fråga, men om det inte finns något som talar för att det är en kopia så kommer jag efterhand att radera sådana inlägg.

Vad fanns det för andra objekt med länk till annonsen?
Sorry, var otydlig. Jag menade andra objekt med länkar till andra annonser. Just denna avsändare har jag inte sett lägga ut fler objekt.

Jag skrev hur som haver till personen och frågade om kvitto fanns kvar på den eftersom den ju är ny. Får se om jag får svar.

Missförstå mig inte, den här tråden är jättebra!

Borde vi inte redigera rubriken på den här tråden, eller starta en ny tråd med rubriken "Varningar för förfalskade verktyg och maskiner" Eller något i den stilen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.