55 867 läst ·
76 svar
56k läst
76 svar
Varning för IKEAS badrumsmöbler !!
Ikeas grejer blir inte mindre skit bara för att vedum också är skit.tank77 skrev:
För egen del skulle det aldrig falla mig in att betala 15 papp för fyra lådor på spånskivebas hur mycket plast de än är insvepta i.
Ajdå, trampade visst på en öm IKEA-tå där.tank77 skrev:
Jag har bott i flera lägenheter och hus med IKEAs badrumsmöbler och därför har jag erfarenhet av dessa. Därför är det min ÅSIKT att det är skit, så kom inte och kalla mina erfarenheter och åsikter för skitsnack eller sägen. Om du har en annan åsikt så får du gärna delge oss andra den, men ge fan i och kritisera mina erfarenheter och åsikter.
Inte precis, har en enda möbel ifrån Ikea (en Ikea Malm byrå), prima kvalitet förresten.Vanbeasten skrev:Ajdå, trampade visst på en öm IKEA-tå där.
Jag har bott i flera lägenheter och hus med IKEAs badrumsmöbler och därför har jag erfarenhet av dessa. Därför är det min ÅSIKT att det är skit, så kom inte och kalla mina erfarenheter och åsikter för skitsnack eller sägen. Om du har en annan åsikt så får du gärna delge oss andra den, men ge fan i och kritisera mina erfarenheter och åsikter.
lordi skrev:
Den står inte direkt i badkaret. Och fläkten går igång med jämna mellanrum plus att den har fuktavkännare. så det är inte extremt fuktigt där kommoden står.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Om "inget fel" är lika med "prima kvalitet", ja, då kan jag bara upprepa det där jag som om trovärdighetentank77 skrev:
För mig innebär prima kvalitet mycket mer än så. Vi har flera olika byråer runt om i huset, allt från billigaste jysk, via Ikeas malm till en "noname" jag köpte hos en "riktigt" möbelhandlare för många år sedan till ett pris i ikea-klass (förvånansvärt nog). Det är inget fel på några av dessa exemplar, men likväl är Jysk-byrån av sämsta kvalitet, Ikeas av halvtaskig kvalitet och noname möbeln av prima kvalitet.
Jag kan bara hålla med. Vårt ser ut som nytt efter två år och jag är positivt överraskad över kvaliteten. Speciellt som det finns konkurrenter som tar 15-20 kkr för ett badrumsskåp med motsvarande kvalitet.injonil skrev:
/Krille
Du ska nog helst montera den en bit ifrån och se till så att det inte kommer något stänk förbi den, eller så lacka hela sidan med en lack som framförallt förseglar kanter och ändträ, tror jag. Monterar du den direkt på sidan finns risk att du får fukt mellan plastskivan och kommoden och då förvärrar du bara det hela.pelpet skrev:
Det där med lacken låter bättre, då slipper man också en ful skiva.
Jag har en burk med Herdins betslack hemma, den borde väl fungera?
Jag har en burk med Herdins betslack hemma, den borde väl fungera?
Ingen aning, själv hade jag satsat på någon båtlack, då vet man att det håller till dödagarpelpet skrev:
Men jag ser nu på ikea att det är en folierad möbel, jag tror det kan vara svårt att få lacken att fästa på folien, så jag är högst tveksam till att iden att lacka möblen verkligen funkar i praktiken.
Tror tyvärr ofta att det missas att följa tillverkares instruktioner och monteringsanvisningar som gör att det blir reklamationer. Sen är det säkert ofta så att badrummen är väldigt små ibland och att dusch/badkar hamnar precis inpå badrumsmöbler som sedan utsätts för mycket duschvatten. Finns i stort sett inga mäbler som klara sådana påfrestningar.sulfobus skrev: