tank77 skrev:
Att säga att Ikeas dito är skit är löjeväckande och rent skitsnack. Som sagt, Vedums grejor håller inte ett dugg bättre.

Visa mig en undersökning som visar det motsatta innan du fortsätter berätta sägner........
Ikeas grejer blir inte mindre skit bara för att vedum också är skit.
För egen del skulle det aldrig falla mig in att betala 15 papp för fyra lådor på spånskivebas hur mycket plast de än är insvepta i.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
tank77 skrev:
Att säga att Ikeas dito är skit är löjeväckande och rent skitsnack. Som sagt, Vedums grejor håller inte ett dugg bättre.

Visa mig en undersökning som visar det motsatta innan du fortsätter berätta sägner........
Ajdå, trampade visst på en öm IKEA-tå där.

Jag har bott i flera lägenheter och hus med IKEAs badrumsmöbler och därför har jag erfarenhet av dessa. Därför är det min ÅSIKT att det är skit, så kom inte och kalla mina erfarenheter och åsikter för skitsnack eller sägen. Om du har en annan åsikt så får du gärna delge oss andra den, men ge fan i och kritisera mina erfarenheter och åsikter.

T
Vanbeasten skrev:
Ajdå, trampade visst på en öm IKEA-tå där.

Jag har bott i flera lägenheter och hus med IKEAs badrumsmöbler och därför har jag erfarenhet av dessa. Därför är det min ÅSIKT att det är skit, så kom inte och kalla mina erfarenheter och åsikter för skitsnack eller sägen. Om du har en annan åsikt så får du gärna delge oss andra den, men ge fan i och kritisera mina erfarenheter och åsikter.
Inte precis, har en enda möbel ifrån Ikea (en Ikea Malm byrå), prima kvalitet förresten.

• Gilla
B_Bob_1981 och 1 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
Inte precis, har en enda möbel ifrån Ikea (en Ikea Malm byrå), prima kvalitet förresten.
Det faktum att du anser ikea Malm vara prima kvalitét gör att trovärdigheten kring alla dina andra uttalanden om vad kvalitet är faller som ett korthus i storm. Bara så du vet. ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
T
thomasx skrev:
Det faktum att du anser ikea Malm vara prima kvalitét gör att trovärdigheten kring alla dina andra uttalanden om vad kvalitet är faller som ett korthus i storm. Bara så du vet. ;)
Inget fel på mitt exemplar i alla fall:thumbup:

Godmorgon är enligt min uppfattning ett mycket välgjort badrumsskåp från Ikea och har betydligt bättre kvalitet än lågbudget-alternativen i samma prisklass.

lordi skrev:
Inga badrumsmöbler tål att man duschar dem, men visst ska de klara att vara monterade i badrum. Annars är det antingen dålig kvalitet, eller problem med ventilationen i badrummet.

Den står inte direkt i badkaret. Och fläkten går igång med jämna mellanrum plus att den har fuktavkännare. så det är inte extremt fuktigt där kommoden står.

tank77 skrev:
Inget fel på mitt exemplar i alla fall:thumbup:
Om "inget fel" är lika med "prima kvalitet", ja, då kan jag bara upprepa det där jag som om trovärdigheten ;)

För mig innebär prima kvalitet mycket mer än så. Vi har flera olika byråer runt om i huset, allt från billigaste jysk, via Ikeas malm till en "noname" jag köpte hos en "riktigt" möbelhandlare för många år sedan till ett pris i ikea-klass (förvånansvärt nog). Det är inget fel på några av dessa exemplar, men likväl är Jysk-byrån av sämsta kvalitet, Ikeas av halvtaskig kvalitet och noname möbeln av prima kvalitet. :)

Byggis1976 skrev:
Ibland finns det ett samband mellan kvalitet och pris!
Och ibland finns det inget samband alls.

Men jag tror ändå att jag ska montera en genomskinlig plastskiva på sidan av min godmorgon-kommod som är närmast badkaret och då och då får sig en dusch.

K
injonil skrev:
Godmorgon är enligt min uppfattning ett mycket välgjort badrumsskåp från Ikea och har betydligt bättre kvalitet än lågbudget-alternativen i samma prisklass.
Jag kan bara hålla med. Vårt ser ut som nytt efter två år och jag är positivt överraskad över kvaliteten. Speciellt som det finns konkurrenter som tar 15-20 kkr för ett badrumsskåp med motsvarande kvalitet.

/Krille

pelpet skrev:
Och ibland finns det inget samband alls.

Men jag tror ändå att jag ska montera en genomskinlig plastskiva på sidan av min godmorgon-kommod som är närmast badkaret och då och då får sig en dusch.
Du ska nog helst montera den en bit ifrån och se till så att det inte kommer något stänk förbi den, eller så lacka hela sidan med en lack som framförallt förseglar kanter och ändträ, tror jag. Monterar du den direkt på sidan finns risk att du får fukt mellan plastskivan och kommoden och då förvärrar du bara det hela.

Det där med lacken låter bättre, då slipper man också en ful skiva.
Jag har en burk med Herdins betslack hemma, den borde väl fungera?

pelpet skrev:
Det där med lacken låter bättre, då slipper man också en ful skiva.
Jag har en burk med Herdins betslack hemma, den borde väl fungera?
Ingen aning, själv hade jag satsat på någon båtlack, då vet man att det håller till dödagar ;)
Men jag ser nu på ikea att det är en folierad möbel, jag tror det kan vara svårt att få lacken att fästa på folien, så jag är högst tveksam till att iden att lacka möblen verkligen funkar i praktiken.

Enligt IKEAs instruktioner så skall man ha en silikonsträng på ovansidan innan man lägger dit handfatet, OCH en sträng i kanten efter montering. Det borde väl räcka.

sulfobus skrev:
Enligt IKEAs instruktioner så skall man ha en silikonsträng på ovansidan innan man lägger dit handfatet, OCH en sträng i kanten efter montering. Det borde väl räcka.
Tror tyvärr ofta att det missas att följa tillverkares instruktioner och monteringsanvisningar som gör att det blir reklamationer. Sen är det säkert ofta så att badrummen är väldigt små ibland och att dusch/badkar hamnar precis inpå badrumsmöbler som sedan utsätts för mycket duschvatten. Finns i stort sett inga mäbler som klara sådana påfrestningar.

• Gilla
arneri68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.