Byggahus.se
Lägg ett bud och boka ett möte för överlämning av prylarna mitt i natten på nån skum parkeringsplats...
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Det som stör mig är att man måste vara inloggad på Tradera för att rapportera annons.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Att dessa skitkopior fortfarande kommer ut till försäljning? Hur många lurade stackare finns det? [länk]
Säljaren verkar köpa mer än han säljer och de få köparna han överhuvudtaget sålt nånting till verkar nöjda de 3st som lämnat omdöme.
Han utger inte i annonsen att det är någon makita utan endast "24 Volt Skruvdragare o. slagborrmaskin" vilket kanske är okej enligt traderas regler eller inte.
Jag är inte ens säker på att säljaren är medveten om vad det är för skräp han säljer då det inte är någon som har det i system.
Jag vill inte på något sätt skydda försäljning av några kopior men han kanske blivit lurad själv, jag hade inte lagt någon energi på att kölhala den säljaren.
Däremot så har dessa skit maskiner (jag vill inte ens kalla dom kopior då de är ett för dåligt försök till kopia av maskiner som jag idag endast ser för nyförsäljning gamla öststaterna) en förmåga att ofta dyka upp på tradera.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Vad tycker ni om denna metod? Säljer ett ersättningsbatteri men lägger ut bild på orginal. [länk]
Det kanske faktiskt är så att det är ett originalbatteri han säljer men kallar det universal då det passar Makitas 18v maskiner.
Det finns både bild och typbeteckning så det kan likväl vara ett originalbatteri.
Säljaren verkar ha en okej historik med många positiva omdömen men verkar inte varit så aktiv senaste tiden och medlem sedan 2012.
Jag vet inte om det är original eller inte men det är väl bara att ställa en fråga till säljaren.
 
Att de som gör "fejk" lappar inte kan lära sig att stava "Baterry charger".....:surprised:
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Ebay kryllar av scams nu, jag letade inte ens och på bara några minuter hade jag rapporterat 20 st som helt klart va blåsningar.
Skärmdump från en eBay-annons som visar en Festool borr/skruvdragare med två batterier, laddare och väska till ett misstänkt lågt pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Pengarna ska ju in......
 
Stefan N Stefan N skrev:
Inte heller denna verkar dom va intresserade av att ta bort. [länk]
Anmälde och bifogade .dk länken, än en gång! (y)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.