Byggahus.se
M myrstack skrev:
På temat Biltemas skruv och bevisbördan från råd & rön

Eftersom hon inte kunde redogöra vilken skruv hon använt så har hon troligen använt fel precis som Biltema hävdat.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
M Mikaelzii skrev:
Eftersom hon inte kunde redogöra vilken skruv hon använt så har hon troligen använt fel precis som Biltema hävdat.
Har själv gjort misstaget att skruva 40m2 altan med biltemas bruna c4klassade "trallskruv". Den är gjord av väldigt hårt och skört stål. Det gjorde att så fort trallen började röra sig lite, så knäcktes samtliga skruvar. Denna skruven är rent skräp och biltemas benämning "trallskuv" skapar enorm huvudvärk för Svenssons som inte är insatta i stålsammansättning. Jag fick pilla och skruva upp samtliga skruv och byta mot rostfritt. Detta moment tog längre tid än att bygga själva altanen..
Kommer aldrig handla en enda pinal på biltema igen, någonsin
 
T thomaslj skrev:
Har själv gjort misstaget att skruva 40m2 altan med biltemas bruna c4klassade "trallskruv". Den är gjord av väldigt hårt och skört stål. Det gjorde att så fort trallen började röra sig lite, så knäcktes samtliga skruvar. Denna skruven är rent skräp och biltemas benämning "trallskuv" skapar enorm huvudvärk för Svenssons som inte är insatta i



stålsammansättning. Jag fick pilla och skruva upp samtliga skruv och byta mot rostfritt. Detta moment tog längre tid än att bygga själva altanen..
Kommer aldrig handla en enda pinal på biltema igen, någonsin


Ganska självklart i min ögon att man ska välja en rostfri trallskruv.
Altanen har man ju inte direkt inomhus .

biltemas och många andra är inte rostfria varför den köpa/säljs är för mig ett under.
Nej jag är ingen skruvförsäljare eller snickare
 
T thomaslj skrev:
Kommer aldrig handla en enda pinal på biltema igen, någonsin
(y)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Å andra sidan har ju även Essve levererat undermålig trallskruv:
[länk]
japp, bara för att en sak är dyr behöver den inte vara bra.

råkat ut för skit när man köpt dewalt,golv från golvabia,Bosch för att nämna några.
 
Och jag menar på att bara för att Biltema säljer det måste det inte vara skit ;)

Men jag brukar säga "man får aldrig mer än vad man betalar för".
 
optimum
13th Marine 13th Marine skrev:
Å andra sidan har ju även Essve levererat undermålig trallskruv:
[länk]
De hade kvalitetsproblem med väteförsprödning

Googla gärna på det.

Vill man göra ett bra jobb använder man inte härdad skruv utan rostfri av bra kvalitet.
Essve rostfri har aldrig haft problem.

A2 inom landet och A4 i kustnära områden.
Skulle aldrig komma på tanken att använda Biltemas härdade trallskruv till en altan.
 
Har byggt 2 stora altaner med Biltemas rostfria trallskruv. Inte märkt av några problem alls. Den ena är 5år gammal, den andra 3.
 
  • Gilla
Tobzter
  • Laddar…
Biltema säljer mycket som är bra men man måste ha lite känsla. Handverktyg kan man ofta köpa på Biltema och även motorolja men skruv kanske inte är deras starka sida. Brukar ju vara så att man får vad man betalar för.
 
M Mikaelzii skrev:
Eftersom hon inte kunde redogöra vilken skruv hon använt så har hon troligen använt fel precis som Biltema hävdat.
har du hittat mer info som anger detta? Vad jag ser från klippet antog jag snarare att hon föll på bevisbördan inför ARN där det rimligtvis är svårt att visa fel i produkten om man inte själv satsar pengar på att få besiktningar gjorda, ev analyser på skruv osv. Ser inte att hon föll på att de tvivlar på att produkten inte kom från Biltema
 
M myrstack skrev:
har du hittat mer info som anger detta? Vad jag ser från klippet antog jag snarare att hon föll på bevisbördan inför ARN där det rimligtvis är svårt att visa fel i produkten om man inte själv satsar pengar på att få besiktningar gjorda, ev analyser på skruv osv. Ser inte att hon föll på att de tvivlar på att produkten inte kom från Biltema

Citerar igen ”hon har troligen använt fel skruv” fel längd kanske? Eller helt annan skruv för inomhusbruk tom?
 
Nu börjar årets trallsäsong igen och det första jag ser på Biltemas hemsida är reklam för samma skriv jag la trall med för tre år sedan.
Person använder skruvdragare på trall med trallskruv och förpackning synlig, prisreklam ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som vet om de har produktutvecklat eller om det är samma skit som tidigare?
 
J Johan byggare skrev:
Nu börjar årets trallsäsong igen och det första jag ser på Biltemas hemsida är reklam för samma skriv jag la trall med för tre år sedan.
[bild]
Är det någon som vet om de har produktutvecklat eller om det är samma skit som tidigare?
Samma skruv är det ju knappast, den sitter ju i din trall..

Sen kan det likaväl varit en dålig batch just du fått tag på..

Att man använder den rätt och inte drar för hårt är ju också viktigt..
 
  • Haha
Kromo
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Samma skruv är det ju knappast, den sitter ju i din trall..

Sen kan det likaväl varit en dålig batch just du fått tag på..

Att man använder den rätt och inte drar för hårt är ju också viktigt..
Är väl nästan svårt att dra trallskruv med så liten skalle i tryckt trall, för mycket. Den måste ju klara att dra ner i trallen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.