Byggahus.se
Varning. XXX XXX är underentrepenör till Fiskarhedenvillan. Företaget följer inte bygglovsritningarna vilket resulterade i att dom byggde en 200kvm villa på fel fastighet ( min ). Givetvis en katastrof. Varken företaget XXX eller Fiskarhedenvillan bryr sig. Välj en annan byggare och husleverantör.
 
Redigerat av moderator:
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Boggi och 35 till
  • Laddar…
Jag tolkar det här som att du inte hade beställt huset ifråga?
 
  • Gilla
  • Haha
Bengt Numelin och 7 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Jag tolkar det här som att du inte hade beställt huset ifråga?
Hej, Stämmer. Det var grannen. XXX XXX uppförde huset på min gård istället. Katastrof för grannen.
 
Redigerat av moderator:
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
eliroo och 22 till
  • Laddar…
Och under hela byggtiden reagerade ingen på att det byggdes på fel fastighet ? Låter mycket märkligt.
 
  • Gilla
deetee och 49 till
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
Och under hela byggtiden reagerade ingen på att det byggdes på fel fastighet ? Låter mycket märkligt.
Utsättaren är rimligtvis ansvarig
 
  • Gilla
Ingrid-Christina och 7 till
  • Laddar…
Gjordes ingen lägeskontroll?
 
  • Gilla
Mathias Björklund1 och 5 till
  • Laddar…
@
Ett nytt nyregistrerat troll? Skulle någon ha byggt ett helt hus på fel adress, och ingen märkt det, då har det inte hänt...om man inte kan länka till en tidningsartikel...
 
  • Gilla
  • Älska
deetee och 47 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Ett nytt nyregistrerat troll? Skulle någon ha byggt ett helt hus på fel adress, och ingen märkt det, då har det inte hänt...om man inte kan länka till en tidningsartikel...
Rimlig tanke. Det är ju också en hel del markarbeten (avlopp mm) som ska utföras innan huset börjar byggas, så att ingen märkt något låter väldigt skumt - är både TS och byggherren bosatta på annan ort, eller?
 
  • Gilla
NoiseMaker och 10 till
  • Laddar…
C claes von schinkel skrev:
Hej, Stämmer. Det var grannen. XXX uppförde huset XXX på min gård istället. Katastrof för grannen.
Hur långt in på dina ägor hamnade huset?
Är det ett alternativ att stycka av en bit?
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Helene Jarno och 1 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Hur långt in på dina ägor hamnade huset?
Är det ett alternativ att stycka av en bit?
90% på min mark. Detta gör att grannen ny bl.a. har ett ogiltigt bygglov. Visst kan man stycka av en bit men skadan är redan skedd,. Ny bygglovs avgift för grannen samt ev. sanktionsavgift på ca 160.000:-.
 
  • Gilla
OLSSON16 och 3 till
  • Laddar…
TS verkar ha en fastighet på 100hektar där man definitivt hittar ställen där man skulle kunna bygga utan att TS märker det.
 
  • Gilla
  • Haha
Bengt Numelin och 12 till
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Ett nytt nyregistrerat troll? Skulle någon ha byggt ett helt hus på fel adress, och ingen märkt det, då har det inte hänt...om man inte kan länka till en tidningsartikel...
Nej, sannolikt inte troll.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
C claes von schinkel skrev:
90% på min mark. Detta gör att grannen ny bl.a. har ett ogiltigt bygglov. Visst kan man stycka av en bit men skadan är redan skedd,. Ny bygglovs avgift för grannen samt ev. sanktionsavgift på ca 160.000:-.
Så oerhört tråkigt för er båda, men nog måste väl entreprenören behöva åtgärda / stå för merkostnader eller?
 
  • Gilla
Krolliljan
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Så oerhört tråkigt för er båda, men nog måste väl entreprenören behöva åtgärda / stå för merkostnader eller?
Tyvärr inte...byggherren ( grannen ) är ansvarig. Jag har ingen talerätt mot XXX. Däremot kan grannen kräva ersättning av XXX.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Piddesmorsa och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun
kan du lägga upp lite bilder på fadäsen
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.