11 317 läst ·
26 svar
11k läst
26 svar
Varmvattenberedare fylls ej
Det är rätt monterad.B Bjober skrev:
Det kommer inte ut något vatten ur beredaren om den inte kontinuerligt fylls.
Beredaren är underhängd så ska sitta såB Bjober skrev:
https://www.bauhaus.se/varmvattenberedare-gorenje-gt15u-15l-underhangd
Vänder jag beredaren så blir det fel
Det är alltså en underhängd beredare som du monterat med anslutningarna neråt?P pota skrev:
(dvs upp och ner)
Kan det vara så enkelt, som att det funnits luft kvar, när du anslutit elen och att överhettningsskyddet eller en säkring har löst, med följd att det inte finns något uppvärmt vatten ?
Om du inte har haft något anslutet till säkerhetsventilen ( se krillemans svar tidigare ) och det inte har droppat vatten där under uppvärmningstiden, så har du förmodligen inget varmt vatten i beredaren. Om allt är rätt installerat och påfyllt, så kan du känna på det utgående röret från beredaren om det överhuvudtaget blir varmt när du tappar varmvatten.
Om du inte har haft något anslutet till säkerhetsventilen ( se krillemans svar tidigare ) och det inte har droppat vatten där under uppvärmningstiden, så har du förmodligen inget varmt vatten i beredaren. Om allt är rätt installerat och påfyllt, så kan du känna på det utgående röret från beredaren om det överhuvudtaget blir varmt när du tappar varmvatten.
Säkerhetsventilen ska inte vara monterad så att det blir vatten stående efter den. Men det är inget som påverkar det beskrivna problemet.P pota skrev:
Klicka här för att svara
