Okej då blir de att införskaffa betongmatta till marken.

Cellplast mot grundmuren då? Är det onödigt ?

Nu är de så att jag har cellplast över och inte behöver köpa dessa, så kostnaden blir ju 0 för cellplasten.

Om man lägger dessa mot grundmur vad är det bästa alt insidan eller bör man lägga på utsidan?
 
D
Wasssp Wasssp skrev:
Okej då blir de att införskaffa betongmatta till marken.

Cellplast mot grundmuren då? Är det onödigt ?

Nu är de så att jag har cellplast över och inte behöver köpa dessa, så kostnaden blir ju 0 för cellplasten.

Om man lägger dessa mot grundmur vad är det bästa alt insidan eller bör man lägga på utsidan?
Alltså fukten ska ju kunna vandra från insidan till utsidan. Jag tror (observera min osäkerhet) att du inte ska ha plast på vare sig insidan eller utsidan av grundmuren.

Jag har pordrän/isodrän på utsidan och ingenting på insidan.

Jag tänker att man ska ta en åtgärd i taget och se resultatet. Det är ingen idé att smälla på Allt på en gång( värme, dränering, avfuktare, betobgtäckmatta, cellplast osv).

Jag började Med att mäta fukten för att få en uppfattning om hur stora problem jag hade. Sen hade jag pölar i grunden så jag började med dränering, dvs grävde upp runt hela huset och satte pordrän. Det var förjävligt eftersom jag hade Berg 50-120 cm ner runt huset.
 
D
Wasssp Wasssp skrev:
Ligger på +6 grader i krypgrund och -8 ute nu.
58% krypgrund 48% ute. Värme slingan är av just nu.
Jag har 6,3 grader i krypgrunden. Fuktigheten ligger på 64 och det är -2 ute.[/QUOTE]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.