Hej,
Vill börja med att jag är helt okunnig gällande pumpar och ska bli kul att lära sig lite nu, vare sig man vill eller inte.
Jag har en pump av märket Nibe F370.
Mitt problem är att den låter lite i toppen delen av enheten, där fläkten sitter.
Laddar upp två bilder som visar vart och en video där man kan höra ljudet.
Det jag gjort så länge är att jag öppnat upp den översta delen, till min förvåning så har den fylld med vatten, jag tömde ur den och ljudet slutade. Nu ett par veckor senare så har det återigen börjat låta exakt likadant.
Nu är frågan ska det vara vatten där? Eller har något gått sönder?
Vill börja med att jag är helt okunnig gällande pumpar och ska bli kul att lära sig lite nu, vare sig man vill eller inte.
Jag har en pump av märket Nibe F370.
Mitt problem är att den låter lite i toppen delen av enheten, där fläkten sitter.
Laddar upp två bilder som visar vart och en video där man kan höra ljudet.
Det jag gjort så länge är att jag öppnat upp den översta delen, till min förvåning så har den fylld med vatten, jag tömde ur den och ljudet slutade. Nu ett par veckor senare så har det återigen börjat låta exakt likadant.
Nu är frågan ska det vara vatten där? Eller har något gått sönder?
Tack för tydligt och snabbt svar!useless skrev:
Se bild på hur det ser ut, är det här inne slangen ska sitta, den som leder bort vattnet?
Bästa svaret
Det är svårt att komma åt slangen från det där hållet. Den mynnar i spillkoppen längst ner till vänster i botten på värmepumpen, så enklast är att lyfta upp änden där och suga med våtdamsugare alternativt blåsa och torka bort klägg som kommer ut upptill.D DZ-Norr skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ny NIBE F370 frånluftsvärmepump
Värme allmänt -
Placering av frånluftvärmepump Nibe F370 + GVF
Värmepumpar -
Nibe F370 lönt fixa kompressor om man har luftvärmepump?
Värmepumpar -
Frånluftvärmepump NIBE F370, kall golvvärmeslinga
Värmepumpar -
Nördens frågelista om Nibe f370 frånluftsvärmepump och om elpatron i Skåne
Värmepumpar