Funkar värmeflyttare bra?
Jag får lika varmt i rummet bredvid om jag har en värmeflyttare eller inte.
Kanske räcker det då med att bara sätta ditt rör i hålet utanfläkt ? Enligt bild
 
  • Svart rörledning genom vägg med värmeflyttare placerade på betongkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmeflyttaren sätter mer fart på luften, men är inte rummet så stort så fungerar det nog ändå.

Fungerar dina kaminfläktar bra på täljstenen? Vilken modell är det?
 
Det brukar vara lättare att flytta sval luft till varmare utrymme än varm luft till svalare utrymme.
 
T toolman77 skrev:
Värmeflyttaren sätter mer fart på luften, men är inte rummet så stort så fungerar det nog ändå.

Fungerar dina kaminfläktar bra på täljstenen? Vilken modell är det?
Kamin fläktarna heter Airflow 909,skulle inte rekommendera att köpa såna fläktar, ger ingen bra effekt.
Däremot har contura en fläkt man kan montera på kaminen,funderar på en sådan istället.
 
galento
Vi flyttar värme från vedspisen och det fungerar bra för oss , vi har haft en Soler & Palau
TD 160 från Classe i 19 år och den har vi använt mkt. Är det inte för kallt ute värmer vi
hela huset med ved och fläkten ( utom toan där element är på )
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.