Jag har ett värmeelement i tvättstugan , gör få både AC och värme men nu tycker jag varmluften inte fungerar
Jag har rengjort filter, startar om rtc
Är det någon säkring i själva elementet som kan ha gått eller har ni förslag vad jag kan kolla?
Mvh
Jessica

• Bild på värmeelement i tvättstuga med märket Carrier synligt på en etikett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt värmeelement i tvättstuga med galler och vred på överdelen.
    Skapa konto
  • Närbild på en inställningspanel för ett värmeelement med flera symboler, inklusive en strömknapp och temperaturinställningar.
    Skapa konto
  • Vit värmepump i tvättstugan med "Carrier"-logotypen synlig, användare frågar om orsaken till att varmluften inte fungerar.
    Skapa konto
Bild underlättar.

Vattenburet eller ren elvärme?

Demmpa Demmpa skrev:
Bild underlättar.

Vattenburet eller ren elvärme?
Ingen aning men har sladd och inte rör :) så borde väl vara el ?
Har vattenburen värme annars/ bergvärme

Kolla under konvektorn till höger om du hittar några anslutningar, är det vattenburet är det både rör och elanslutet..

Om det nu är ett vattenburen fläktkonvektor som jag tror att det är så kan den ju inte blåsa varmare luft än den vattentempratur som bergvärmepumpen skickar ut på värmesystemet. Hos oss har inte värmepumpen än gjort någon värme på värmesystemet än....

V Vector skrev:
Om det nu är ett vattenburen fläktkonvektor som jag tror att det är så kan den ju inte blåsa varmare luft än den vattentempratur som bergvärmepumpen skickar ut på värmesystemet. Hos oss har inte värmepumpen än gjort någon värme på värmesystemet än....
Tänkte med så, har höjt kurvan på värmepumpen så kanske det blir bättre, är mest att det blir lite rått utan värmen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.