387 läst ·
2 svar
387 läst
2 svar
Varför fungerar inte Ontech 9035 efter mobilbyte till 5G?
Min Ontech 9035 i fritidshuset fungerar inte, men lampan som visar kontakt med nätet är lysande. Sedan föregående användning har jag bytt mobil till 5G från 4G((båda Iphone), Kan funktionsfelet bero på mobilbytet?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Vad din telefon har spelar väl mindre roll, det är ju Ontech-system som är nyckeln härD Drakula skrev:
Detta fick jag från Ontech
9035 står inte med, men den kanske också går på 2G och nedstängningen kan ju ha börjat redan i vissa områden ?Återanvänd dina Ontech GSM
När 2G-nätet (GSM) släcks ned i december 2025 kommer dina Ontech GSM 9040 och Ontech 9025 inte längre att fungera i mobilnätet. Du måste innan dess uppdatera till våra modeller med 4G-teknik Ontech 9060 (finns i handeln) och Ontech 9065 (kommer senare i år).
Men det innebär inte att du behöver kasta dina Ontech GSM-enheter. Vi har tagit fram programvara så att du kan använda Ontech GSM 9040 och Ontech GM 9025 som extra reläer i ditt Ontech system och styra dessa från Ontech 9060/9065 via korthållsradion. Fördelar med detta utöver det uppenbara att kunna fortsätta använda produkterna är att de extra reläerna nu kan larma för strömavbrott samt att Ontech 9025 med en potentialfri relä-utgång kan användas som extra relä.
Instruktion för omprogrammering hittar du här.
Programvara för omprogrammering hittar du här.
Vänliga hälsningar
Ontech-teamet
Klicka här för att svara